تشریح اقدامات علاج‌بخشی سازمان بنادر برای احیا و بازگشایی کانال آشور/ امکان ورود بیش از ۱۶۰ میلیون مترمکعب آب به خلیج گرگان فراهم شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، نورالله عباسی در آستانه سفر دوم رئیس جمهور به استان گرگان، اظهار کرد: قبل از اجرای عملیات علاج بخشی، شوری آب خلیج به ۴۸ میلی گرم در هزار افزایش یافته بود که بعد از احیا و بازگشایی کانال آشور، شوری آب به ۲۷ میلی گرم در هزار رسیده و ۲۱ میلی گرم در هزار از آن کاسته شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان با تأکید بر اینکه با لایروبی کانال آشور کیفیت آب خلیج نسبت به گذشته بهتر شده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون ارتباط آب بین دریا و خلیج برقرار شده و حدود ۳۰ سانتی‌متر ارتفاع آب افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده شاهد هم سطح شدن تراز آب خلیج با دریا باشیم.

وی طول کانال آبرسانی و تسهیل تبادل آب خلیج گرگان به دریای خزر را ۱۱ کیلومتر برشمرد و با بیان اینکه احداث چهار دایک به وسعت بیش از ۱۰۰ هکتار به‌منظور احیای پوشش گیاهی بومی منطقه از جمله اقدامات دولت برای علاج بخشی خلیج گرگان است، تصریح کرد: اجرای این طرح سبب شد تا زمینه ورود بیش از ۱۶۰ میلیون مترمکعب آب به خلیج گرگان نیز فراهم می‌شود.

یادآور می‌شود: هیات دولت به منظور بهره‌برداری از پروژه‌های مصوب سفر اول بر اساس برنامه قبلی در انتهای آذرماه و همزمان با شب یلدا به گلستان سفر کرده می‌کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید علمی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای هرمزگان از ایزوایکو – ایزوایکو

پ آذر 16 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش حوزه ارتباطات و امور بین الملل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران روز چهارشنبه ١۵ آذرماه ١۴٠٢ تعدادی از دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای هرمزگان با حضور در این مجتمع عظیم صنعتی از بخش های مختلف ایزوایکو بازدید کردند. دانشجویان در این […]

همچنین بخوانید: