نشست فناوری، پژوهش و اقتصاد دانش بنیان دریایی برگزار شد + عکس

دومین نشست هم‌اندیشی برنامه جامع سیاست‌های کلی توسعه دریامحور با موضوع علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان برگزار شد.

زمان مطالعه: 3 دقیقه
نشست فناوری، پژوهش و اقتصاد دانش بنیان دریایی برگزار شد + عکس

به گزارش مرین‌پرس از گفتمان دریا، دومین نشست هم اندیشی برنامه جامع تحقق سیاست های کلی توسعه دریامحور با عنوان “فناوری و پژوهش اقتصاد دانش بنیان دریایی” عصر روز دوشنبه ۲۰ آذر در سالن کنفرانس همایش‌های برج میلاد تهران به همت دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور با حضور حدود ۳۰ نفر از مدیران و کارشناسان شرکت ها و ارگان های دریایی برگزار شد.

محمدمهدی سالاری، سرپرست دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور در این نشست به اهمیت فناوری و پژوهش اقتصاد دانش بنیان دریایی اشاره کرد و گفت: در راستای تدوین سیاست های کلی توسعه دریامحور، در اولین جلسه کارگروه علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان، سند توسعه علم و فناوری مرتبط با توسعه دریامحور تدوین خواهد شد.

وی افزود: در بحث نظام های توسعه دریامحور، سه کارگروه طرح ریزی شده که با توجه به ۲۷ مطالعه و بنچمارک کشوری در توسعه زیست بومی تدوین می شود. همچنین ماتریس سه بعدی برنامه ریزی حوزه توسعه دریامحور هم بررسی خواهد شد.

در این نشست مدیران و نمایندگان صندوق توسعه صنایع دریایی، شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، انجمن مهندسی دریایی ایران، مؤسسات رده بندی ایرانیان و آسیا، دفتر ریلی و دریایی وزارت صمت، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شتاب‌دهنده دریایی مرین‌تک، نیروی دریایی ارتش، مرکز نوآوری صنایع دریایی، سازمان ملی استاندارد ایران، شرکت ملی نفت، ایزوایکو، سازمان جهاد خودکفایی نیروی دریایی سپاه و دانشگاه صنعتی امیرکبیر و… حضور داشتند.

شایان ذکر است در پایان این نشست تفاهم‌نامه ای میان دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور و انجمن مهندسی دریایی ایران به امضا رسید؛ ایجاد، توسعه و تحکیم همکاری های مشترک در راستای تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور کشور، برای استفاده بهینه از استعدادهای علمی و پژوهشی و هم ‌افزایی دانش و بینش، مشارکت فعال در اهداف و فعالیت‌ ها در راستای استفاده بهتر از ظرفیت ‌های بالقوه و توانمندی ‌ها و همچنین گسترش فرهنگ دریایی از اهداف این تفاهم نامه است.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بندر ابوموسی بهمن ماه افتتاح می‌ شود

د آذر 20 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: بهمن ماه، رییس جمهوری بندر ابوموسی را به افتتاح می‌ رساند که این بندر با وسعت 17 هکتار و آبخور 6.5 متر می‌تواند پذیرای شناورهای 7 هزار تنی باشد. منبع

همچنین بخوانید: