ایجاد کارگاه های ساخت و تعمیرات کشتی در سواحل کشور دستور کار جدی سازمان بنادر/ تسهیلات وجوه اداره شده سازمان بنادر برای ساخت و نوسازی ناوگان تحت پرچم

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی فرمهینی فراهانی سه شنبه شب در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران در بوشهر اظهار کرد: سازمان بنادر توانسته با تخصیص تسهیلات وجوه اداره شده به منظور ساخت شناور در داخل کشور گام بسیار مهمی را در راستای توسعه کمی و کیفی ناوگان دریایی کشور بر دارد.

وی بیان کرد: باید با برنامه ریزی مناسب ناوگان دریایی کشور روز به روز جوان تر تا بتواند منطبق با استاندارد های سازمان جهانی دریانوردی، با تردد ایمن در آب‌های دنیا پرچم کشور را با افتخار و اقتدار برافراشته کند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه توسعه دریا محور در کمتر از ۲ ماه از ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریا محور از سوی مقام معظم رهبری، با انعقاد ۳۰ قرارداد و توافقنامه با ارزش بالغ بر ۵۵ همت توانست زمینه مناسب را برای فعالیت بخش خصوصی داخلی و خارجی در پسکرانه بنادر فراهم نماید.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: استان بوشهر در کمتر از سه ماه از ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب، با برگزاری نخستین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی فضای شکوهمندی برای بخش دریایی کشور خصوصا استان بوشهر ترسیم کرده که این حرکت ارزشمند، قابل تقدیر است.

فرمهینی فراهانی ادامه داد: امید است در این نمایشگاه با ظرفیت چشمگیر موجود در بخش خصوصی کشور آشنایی بیشتری حاصل و از این ظرفیت در بنادر و صنعت دریایی استفاده شود چراکه تنها راه موفقیت برای توسعه دریامحور همین است.

وی با بیان اینکه آموزش و پژوهش در حوزه دریا بسیار مهم است و این مهم باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، تاکید کرد: یکی از نیازهای ضروری و اولیه ارتقا آگاهی و فرهنگ سازی اثر بخش دریا محور ،تولید محتوای جذاب و متنوع برای کودکان،جوانان کشور است.

در نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع دریایی و دریانوردی ایران در بوشهر ۶۷ شرکت در قالب ۴۷ غرفه در حوزه کشتی سازی، تعمیرات کشتی، مهندسی دریایی، تجهیزات لایروبی و خدمات دریایی در حوزه بیمه و بانک حضور دارند. این نمایشگاه تا 15 دی ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی بوشهر از ساعت 10 تا 18 پذیرای بازدیدکنندگان است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

قطر انرژی قراردادی 5 ساله با شرکت شل امضا کرد

چ دی 13 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه قطر انرژی قراردادی 5 ساله با شرکت شل امضا کرد میلاد پاشازاده کد خبر : 2478 ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ شرکت قطر انرژی اعلام کرد اولین قرارداد ۵ ساله فروش نفت خود را برای عرضه نفت به شرکت شل امضا کرده است منبع

همچنین بخوانید: