هویت دیداری و کتاب  برندسازی شهربندر تاریخی لافت آماده رونمایی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

 هویت دیداری و کتاب  برندسازی شهربندر تاریخی لافت آماده رونمایی

به همت باشگاه فرهنگی ورزشی خواجه عطا بندرعباس، آئین سنتی مراسم ظریف خوانی با استقبال از جهاز بادبانی و دریانوردان لافتی در ساحل محله خواجه عطای بندرعباس برگزار خواهد شد. 
کنشگران و دغدغه مندان فرهنگی ورزشی محلات ساحلی بندرعباس از جمله محله خواجه عطا، بدون کمک دولتی و به صورت خودجوش ، طی چندسال گذشته تلاش های ارزنده ای برای زنده نگاه داشتن سبک زندگی ساحلی و دریایی انجام داده اند و در همین راستا، مجموعه رویدادهای دومین جشنواره فرهنگی، گردشگری «خواجه عطا» با ورود این جهاز دریایی به ساحل بندرعباس کلید می خورد.
محمد آتشین ماه شهردار بندرلافت نیز در این باره گفت: این لنج بادبانی در هند ساخته شده است، و تنها جهاز بادبانی دنیا محسوب می شود که در حال حاضر پذیرای گردشگران و بازدید کنندگان از بندر تاریخی و زیبای لافت است. 
شهردار لافت گفت: شناور لنج یا جهاز بادبانی، شناور چوبی است که دریانوردان آسیایی و آفریقایی بیش از صد ها سال با استفاده از آن به کار تجارت و مبادله کالا با کشورهای مختلف دنیا می پرداختند. با نصب موتور های دیزلی بر روی لنج ها، و ورود شناورهای فلزی، سفر با جهاز بادبانی از هفتاد سال پیش منسوخ شده است و شهرداری بندرلافت، به منظور بازسازی سفر دریانوردان هرمزگانی به هند و آفریقا، این سفر را برنامه ریزی نموده است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اقتصاد سرآمد

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پرورش صدف مرواریدساز برای اولین باردرکشور

ش دی 23 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه پروژه تکثیر و پرورش صدف خوراکی برای اولین باردرکشور درسال ۱۳۹۳ در شهرستان بوشهر و با تاییدیه رسمی از اداره کل شیلات استان در منطقه جزر و مدی دریا به صورت تخصصی کلیدخورد. سیدپیام قاضی مجری پروژه و مدیرعامل شرکت زیست بانان توران سیراف که دانش […]

همچنین بخوانید: