پیشرفت ۹۶ درصدی توسعه موج شکن‌ های بندر کنگان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

پیشرفت ۹۶ درصدی توسعه موج شکن‌ های بندر کنگان




تین نیوز


معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پروژه توسعه موج شکن های بندر کنگان با پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصدی در آستانه افتتاح قرار دارد و براساس برنامه، در دهه فجر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز از سازمان بنادر و دریانوردی، عباس محمد صادقی در بازدید از پروژه موج شکن بندر کنگان اظهار کرد: این پروژه با ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار مشتمل بر احداث بازوی شرقی موج شکن به طول یک هزار و ۳۲۵ متر و بازوی غربی به طول ۴۴۰ متر است.

وی گفت: دیگر مشخصات فنی و حائز اهمیت در این طرح، افزایش مساحت حوضچه از هشت به ۳۶ هکتار و افزایش عمق دهانه ورودی بندر از منفی ۴ (نسبت به CD ) به منفی ۶ متر است.

محمدصادقی ادامه داد: با اجرای طرح توسعه موج شکن های بندر کنگان شرایط برای تخلیه و بارگیری شناورهای تا سه هزار تن در این بندر فراهم می شود.

به گفته معاون فنی و مهندسی، اهداف اصلی اجرای این طرح، تامین نیازمندی های بندر کنگان در تردد و پهلودهی ایمن و استاندارد شناورها، ساماندهی شناورهای تجاری (سنتی) و صیادی است.

محمد صادقی بیان کرد: افزایش فرصتاشتغال، حفاظت از سرمایه های مردم بومی و دیگر بهره برداران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی از دیگر اهداف اجرا طرح توسعه موج شکن بندر کنگان به شمار می رود.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از تین‌نیوز

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ظرفیت تولید کشتی در کشور به دو کشتی اقیانوس پیما در سال محدود است

ی دی 24 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه بهمن حروفی گفت: ظرفیت موجود تولید کشتی در کشور حدود ۳۴ هزار CGT است که معادل دو کشتی اقیانوس پیمای بزرگ در سال است.   به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گفتمان دریا، بهمن حروفی، معاون فنی صندوق توسعه صنایع دریایی با حضور در سومین نشست هم […]

همچنین بخوانید: