نشست بررسی ظرفیت های زنجیره ارزش شیلات و صنایع وابسته برگزار شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نشست بررسی ظرفیت های زنجیره ارزش شیلات و صنایع وابسته برگزار شد

ششمین نشست هم‌اندیشی برنامه جامع سیاست‌های کلی توسعه دریامحور با موضوع ظرفیت های زنجیره ارزش شیلات و صنایع وابسته برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گفتمان دریا، ششمین نشست هم‌اندیشی برنامه جامع سیاست های کلی توسعه دریامحور با عنوان ظرفیت های زنجیره ارزش شیلات و صنایع وابسته صبح روز دوشنبه 25 دی ماه ۱۴۰۲، به همت دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور و سازمان شیلات ایران با حضور مدیران، صاحب‌نظران، کارشناسان شرکت ها و ارگان‌های فعال در زمینه شیلات، برگزار گردید.

محمد مهدی سالاری، ریاست دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور در این نشست گفت: زنجیره ارزش شیلات مبحث مهمی است و باید پایداری آن مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: لازم است در ابتدا مسایل پیش رو مدنظر قرار گرفته و سپس پروژه‌های پیشنهادی ارائه شود تا شاهد به ثمر نشستن برنامه‌های این حوزه باشیم.

وی تصریح کرد: در شورای عالی صنایع دریایی پروژه و طرح‌های پیشنهادی برای پایداری زنجیره ارزش شیلات بررسی و برای اجرای آن برنامه‌ریزی خواهد شد.

در ادامه سیدحسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره بر لزوم ایجاد انقلاب در توسعه دریایی با مدیریت یکپارچه و هماهنگ تاکید کرد و افزود: تامین پروتئین مورد نیاز کل جامعه با صید امکان‌پذیر نبوده و لازم است با رشد حوزه آبزی پروری و پایداری در حوزه صید و صیادی اقدامات اساسی انجام شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: براساس آمار بدست آمده تا سال ۲۰۵۰ پروتئین مصرفی ۷ میلیارد جمعیت باید از دریا تامین شود و از آنجایی که نباید باعث از بین رفتن ذخایر دریایی شویم این اقدام باید با تولید در دریا محقق شود.

حسینی با اعلام آنکه امنیت غذایی بسیار بااهمیت است، افزود: در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در توسعه دریامحور، شیلات در مقایسه با سایر بخش‌ها باید به صورت فرابخشی عمل کرده و با ایجاد زنجیره ارزش و خوشه تولید نیازها را به هم متصل کنند.

وی ادامه داد: دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور نقطه اتصال بخش‌های مختلف بوده و نگرانی‌های بخش را مرتفع خواهد کرد.

رییس سازمان شیلات ایران به ریسک‌پذیری تولید در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: آب و زمین یک محدودیت اساسی بوده اما شیلات صنعتی خدادادی است و می‌توان از ظرفیت‌های دریا برای تولید پروتئین بهره گرفت.

وی ادامه داد: موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با دارا بودن تحقیقات برجسته می‌تواند ما را به اهدافمان نزدیک‌تر کند و علاوه بر آن وجود ۱۴۰ هزار صیاد ظرفیت بسیار مناسبی است که نقش‌آفرینی شیلات را نمایان‌تر کند.

شایان ذکر است؛ چهار نشست تخصصی نیز پیش از این با موضوعات: «تامین مالی»، «فناوری، پژوهش و اقتصاد دانش بنیان دریایی»، «توسعه و نوسازی ناوگان دریایی کشور»، «ایجاد و توسعه زیست بوم های گردشگری ساحلی و دریایی» و «نشست توسعه زیست بوم بنادر کشور» نیز با حضور نهاد های تخصصی، اساتید و صاحب نظران برگزار گردیده است.

انتهای پیام/

بازنشر مرین‌پرس به نقل از گفتمان دریا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش شاخص آلودگی در سه شهر ساحلی خوزستان

س دی 26 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه براساس داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور وابسته با سازمان حفاظت محیط زیست، شاخص آلودگی هوای سه سه شهر ساحلی خوزستان افزایش یافته است. به گزارش خبرنگار مانا، بر‌اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵  میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های ماهشهر ۱۵۳، هندیجان و خرمشهر با […]

همچنین بخوانید: