کاهش ۴۰ درصدی درآمد کانال سوئز در پی ایجاد بحران در دریای سرخ

زمان مطالعه: 1 دقیقه

اداره کانال سوئز اعلام کرد از ابتدای سال ۲۰۲۴ با توجه به بحران دریای سرخ درآمد این کانال نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ حدود ۴۰ درصد کاهش یافته و ترافیک کشتی‌ها ۳۰ درصد پایین آمده است.

کاهش ۴۰ درصدی درآمد کانال سوئز در پی ایجاد بحران در دریای سرخ

به گفته دریا سالار «مونیر محمد ربیعی»، مدیر عامل اداره کانال سوئز تعداد کشتی‌هایی که از ابتدای امسال ار کانال سوئز عبور کردند ۵۴۴ فروند است که در مدت مشابه سال قبل این رقم ۷۷۷ فروند کشتی بود.  

وی با اشاره به اینکه اداره کانال سوئز برای اقتصاد مصر بسیار حیاتی است و ۲ درصد تولید ناخالص ملی (GDP) را تشکیل می‌دهد تأکید کرد که بحران در دریای سرخ و کانال سوئز بر اقتصاد مصر به شدت تأثیر منفی دارد.  

وی پیش‌بینی کرد که در صورت ادامه بحران در دریای سرخ و توقف تردد کشتی‌ها در کانال وضعیت بسیار دردناک خواهد بود.  

در پایان این گزارش آمده است «حسین حریدی»، معاون سابق وزیر امور خارجه مصر با اشاره به اینکه حملات آمریکا و انگلیس به شبه نظامیان حوثی می‌تواند به اقتصاد مصر آسیب بزند ضمن امیدواری بر کاهش حملات  یادآور شد که این حملات می‌تواند باعث گسترش درگیری‌ها شده و امنیت، اقتصاد خاور‌میانه و اروپا را تحت تأثیر قرار دهد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ردیف بودجه پل خلیج فارس در سال ۱۴۰۳ تقویت می‌شود

چ دی 27 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه در جلسه‌ای که با حضور حجت الله عبدالملکی، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، مقرر شد رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، ردیف بودجه احداث پل خلیج فارس […]
احداث پل خلیج فارس بندرعباس به قشم

همچنین بخوانید: