آمادگی بنادر آفریقایی برای سوخت‌گیری کشتی‌هایی که از دریای سرخ دور می‌شوند

زمان مطالعه: 1 دقیقه

بنادر آفریقایی از نامبیا تا جزیره موریس آمادگی خود را برای کشتی‌هایی که به علت تهدید شبه نظامیان حوثی یمن از تردد در دریای سرخ منصرف می‌شوند، اعلام کردند.

آمادگی بنادر آفریقایی برای سوخت‌گیری کشتی‌هایی که از دریای سرخ دور می‌شوند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سخنگوی خط کشتیرانی مرسک در گفتگو با گزارشگر بلومبرگ در این زمینه گفت: بندر Walvis Bay یا پورت لوئیس در موریس گزینه‌های مؤثری برای تأمین سوخت کشتی است که این شرکت ترجیح می‌دهد در صورت نیاز به سوخت  در این مسیر‌ها پهلوگیری کند.

«سیمون پیردا»، یکی از تاجران شرکت مونجاسانیز  در این زمینه گفت: خلیج Walvis Bay در امتداد ساحلی نامیبیا یک لنگرگاه مؤثر برای ارائه سوخت  به کشتی‌هایی است که  مسیر دماغه امید نیک  را برای حرکت انتخاب کردند.

به گفتۀ وی از اوایل شروع بحران در دریای سرخ این بنادر آمادگی کمتری برای ارائه سوخت داشتند، اما به مرور با تقویت مراکز ذخیرۀ سوخت آمادگی  پیدا کردند، زیرا ما به خوبی می‌دانیم انحراف کشتی‌ها از دریای سرخ تا بنادر آفریقایی ۵۰۰۰ مایل به سفر دریایی می‌افزاید.

از سوی دیگر شرکت ترافیگورا TFG Marine اعلام کرد: آمادگی آن را دارد که برای تأمین سوخت کشتی‌هایی که به جای کانال سوئز بنادر آفریقایی جنوبی را ترجیح می‌دهند، سوخت عرضه کند.   در این راستا  این شرکت در خلیج Walvis و Algoa Bay در آفریقای جنوبی آماده عرضه سوخت می‌باشد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ناوگروه رزمی آموزشی نداجا به آبهای بین‌المللی اعزام شد

ج دی 29 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در آئین بدرقه ناوگروه رزمی آموزشی نداجا به آب‌های بین‌المللی و اقیانوسی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) گفت: مایه مباهات است که شاهد هستیم با وجود توطئه‌های دشمنان، امروز نیروی […]

همچنین بخوانید: