دعوت سازمان بنادر از وزیر کشتیرانی هند برای انعقاد قرارداد چابهار

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دعوت سازمان بنادر از وزیر کشتیرانی هند برای انعقاد قرارداد چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه قرارداد ایران و هند برای تجهیز بندر چابهار نهایی شده است، اعلام کرد: بر اساس آخرین اطلاعات واصله، سازمان بنادر و دریانوردی وزیر کشتیرانی هندوستان را برای انعقاد قرارداد به ایران دعوت کرده و تاریخ ۷ اسفند را به‌عنوان روز چابهار برای این رویداد پیشنهاد داده است.

به گزارش پایگاه خبری ترابران، قاسم عسکری‌نسب، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره تعیین تکلیف قرارداد هندی با ایران برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار گفت: قراردادهای بین‌المللی به‌ویژه در حوزه حقوقی شرایط خودش را دارد، اما در همین زمینه جلسات زیادی به‌ویژه با معرفی سفیر جدید هند برگزار شده است که اکنون پس از سه مرحله جلسات مختلف و فشرده، قرارداد به حالت نهایی رسیده است.

او تاکید کرد: براساس آخرین اطلاعات، سازمان بنادر با ارسال دعوتنامه‌ای از وزیر کشتیرانی هند دعوت کرده است که برای انعقاد قرارداد به ایران بیایند.

عسکری‌نسب با بیان اینکه قرارداد ما با هندی‌ها یک قرارداد سرمایه‌گذاری است، اظهار کرد: زیرساخت‌ها را ما ایجاد کردیم و قرار است که هندی‌ها از بخشی از آن زیرساخت‌ها با ورود تجهیزات در قالب یک قرارداد BOT  به مدت ۱۰ سال بهره‌برداری کند.

او افزود: ما خودمان را به هندی‌ها محدود نکردیم، به‌صورتی که اسکله‌های دیگری هم داریم که سرمایه‌گذاران دیگر می‌توانند برای تجهیز و بهره‌برداری از آنها وارد این بندر شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: سازمان بنادر با ارسال نامه دعوت به هندی‌ها برای امضا و انعقاد این قرارداد اعلام آمادگی کرده است و حتی تاریخ ۷ اسفند را به‌عنوان روز چابهار برای انعقاد این قرارداد پیشنهاد کرده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به پذیرش کشتی‌های ۱۲۰ هزار تنی در بندر شهیدبهشتی چابهار اشاره و خاطرنشان کرد: از سال گذشته سرویس‌های منظم کانتینری از چابهار به چین(در ۱۲ روز)، به بنادر غرب هند برای صادرات میوه و غلات و به بندر جبل‌علی امارات راه‌اندازی کردیم که موجب افزایش ۱۴۰ درصدی عملکرد کانتینری بندر در ۱۰ ماهه امسال و رسیدن به عدد ۴۸ هزار کانتینر شد.

او با اشاره به اقدامات مشترک با گروه کشتیرانی و سازمان منطقه آزاد چابهار برای تبدیل بندر چابهار به بندری ترانشیپی گفت: اکنون کشتی‌های بزرگ کالاهایشان را به بندر چابهار ترانشیپ می‌کنند و کشتی‌های کوچک آن کالاها را به بنادر دیگر می‌برند که موجب رشد ۲۴۰ درصدی ترانشیپ در ۱۰ ماهه سال جاری شده است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از ترابران

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرمایه‌گذاری ۲۲۲ هزار و ۷۰۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی در بندر شهیدرجایی

چ بهمن 4 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین عباس‌نژاد درباره مجموع قراردادهای سرمایه‌گذاری منعقد شده در بندر شهیدرجایی از سال ۱۳۷۲ تا پایان شهریور سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: این سرمایه‌گذاری معادل ۲۲۲ هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال بود است که شامل ۶۶ قرارداد BOT […]
سرمایه‌گذاری ۲۲۲ هزار و ۷۰۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی در بندر شهیدرجایی

همچنین بخوانید: