ترانزیت ۲.۵ میلیون تُن فراورده‌های نفتی اقلیم کردستان عراق از بندر امام خمینی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ترانزیت مواد نفتی اقلیم کردستان عراق از بندر امام خمینی اظهار داشت: امسال حدود ۲.۵ میلیون تُن مواد نفتی از بندر امام خمینی ترانزیت شده است.

ترانزیت ۲.۵ میلیون تُن فراورده‌های نفتی اقلیم کردستان عراق از بندر امام خمینی

به گزارش خبرنگار مانا، علی اکبر صفایی در آیین گرامیداشت ۱۰۰ شهید بنادر و دریانوردی کشور درآبادان افزود: ترانزیت مواد نفتی از   بندر امام خمینی یکی از مزیت‌های مهم این بندر راهبردی کشور است.  
وی بندر امام خمینی را بندر هاب واردات کالا‌های اساسی کشور بیان کرد و افزود: عمده کالا‌های اساسی کشور از بندر امام خمینی وارد کشور می‌شود و هم اکنون در حال ساخت یک میلیون تُن سیلو و مخازن ویژه نگهداری کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی هستیم.
وی افزود: علاوه بر ساخت سیلو و مخازن ویژه نگهداری غلات، سیستم تخلیه و بارگیری مکانیزه در بندرامام خمینی در حال ساخت است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شرایط نگهداری کالای اساسی با توجه به اهمیت سلامت غذایی مردم در بنادر کشور ارتقا خواهد یافت.
صفایی گفت: بنادر کشور سهم ۹۰ درصدی در تجارت خارجی کشور را داشته و سهم ارزشمندی در اقتصاد کشور برعهده دارند.
وی در خصوص لایروبی آبراه اروندرود نیز گفت: لایروبی اروند رود به توافق با کشور عراق نیاز دارد که از سوی وزارت امورخارجه و راه و شهرسازی اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است، ضمن اینکه در آب‌های داخلی نیز بخشی از مغروقه‌ها در اروندرود خارج سازی شده است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش ۸۲ درصدی شاخص ترکیبی حمل کانتینر نسبت به ژانویه سال ۲۰۲۳

ی بهمن 8 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه شاخص ترکیبی حمل کانتینر با ۲۳ درصد افزایش به ازای هر کانتینر ۴۰ فوتی به ۳۷۷۷ دلار در هفته منتهی به ۱۹ ژانویه رسید که در مقایسه با هفته مشابه سال ۲۰۲۳، ۸۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سایت hellenicshippingnews گزارش داد: […]
افزایش ۸۲ درصدی شاخص ترکیبی حمل کانتینر نسبت به ژانویه سال ۲۰۲۳

همچنین بخوانید: