ابتکار هاپاگ-لوید برای پرهیز از مواجهه با بحران دریای سرخ

زمان مطالعه: 3 دقیقه

ابتکار هاپاگ-لوید برای پرهیز از مواجهه با بحران دریای سرخ




تین نیوز


خط کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان یک ماه پس از تغییر مسیر کشتی های کانتینری خود از دریای سرخ به سمت دماغه امید نیک که به دلیل نگرانی های امنیتی صورت گرفته به مشتریانش اطلاع داده که یک راه حل موقت اما جدید را برای آنها مد نظر دارد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر دانش، هاپاگ-لوید برای ردیابی و اعلام موقعیت کانتینرها به مشتریانش از طریق یک سامانه live ticker اقدام می کند که بر اساس اطلاعات همین سامانه، می توان متوجه شد که بیش از صد سفر از کشتیهای هاپاگ لوید و شرکایش تحت تاثیر انحراف از کانال سوئز قرار گرفته اند تا دچار حمله نیروهای یمنی نشوند.

هاپاگ-لوید در بیانیه جدید خود گفته: “همانطور که ما به بررسی وضعیت دریای سرخ برای عبور ایمن از طریق کانال سوئز ادامه می دهیم، در حال معرفی یک کریدور زمینی از طریق بنادر جبل علی، دمام و جبیل در خلیج فارس به جده در سواحل دریای سرخ هستیم تا تاخیرها را کاهش دهیم.”

بر اساس این طرح، کشتیهای بزرگ محمولات کانتینری را در بنادر جبل علی، دمام و جبیل تخلیه می کنند تا از طریق مسیرهای زمینی و ریلی واقع در قلمرو امارات متحده عربی و عربستان سعودی به بندر جده رسانده شوند و دوباره از آنجا بر روی کشتی های بزرگ و کوچک دیگری بارگیری و تا رسیدن به مقصد ادامه مسیر می دهند. این خدمات در مسیر بالعکس نیز کاربرد دارد و به این ترتیب کشتیها و محمولات تجاری بدون نیاز به عبور از مسیر طولانی دماغه امید نیک می توانند با استفاده از یک مسیر ترکیبی دریایی – زمینی سریعتر به مقصد برسند. 

این مسیر همچنین  امکان برقراری ارتباط خاور دور، جنوب و جنوب شرق آسیا با کشور اردن را هم برقرار می کند. 

هاپاگ-لوید همچنین می گوید: “اگرچه این راه حل از نظر ظرفیت بهینه نیست، اما زمانی که مسیرهای انحرافی بیش از حد طولانی میشوند، یک گزینه شدنی را ارائه می کند.” 

این اقدام از آخرین مورد از مجموعه اقداماتی است که خطوط کشتیرانی برای کاهش اختلالات ابجاد شده در دریای سرخ انجام داده اند. آن ها همچنین در حال تلاش برای اضافه کردن به تعداد کشتی ها و فعالسازی کشتی های بی کار هستند و تقاضا برای نیروی کار جدید برای دریانوردی بیشتر شده و به بازار کشتی های چارتر داغ تر شده و قیمت کشتی ها را بالا برده است.

 تحلیلگران پیش از این گزارش داده بودند که بیش از ۵۰۰ کشتی از ۷۰۰ کشتی کانتینری که برای مسیرهای عبوری از دریای سرخ برنامه ریزی شده بودند تغییر مسیر داده اند. 

در پایان هفته گذشته خط کشتیرانی CMA CGM فرانسه  با استناد به اختلالات و عدم قابلیت پیش بینی وضعیت در منطقه دریای سرخ گزارش داد که تصمیم گرفته کشتی های در حال تردد بین اروپای شمالی – استرالیا را به سمت دماغه امید نیک تغییر مسیر دهد. این شرکت کشتیرانی فرانسوی گفته بود که همچنان در حال عبور دادن برخی از کشتی هایش از طریق دریای سرخ است و به دنبال افزایش تدریجی تعداد آنها تحت پوشش ائتلاف نیروهای دریایی برای مجافظت از کشتیهای تجاری است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از تین‌نیوز

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بندر شهید رجایی نیازمند توسعه سهم حمل ریلی می باشد

د بهمن 9 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه حسین عباس‌نژاد گفت: راه اندازی پایانه مکانیزه تخلیه و بارگیری مواد معدنی در سیستم حمل ریلی می‌تواند موجب افزایش سهم ریلی بندر شهیدرجایی شود.   به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان امروز درباره مجموع قراردادهای سرمایه‌گذاری منعقد شده در […]

همچنین بخوانید: