قرارداد شرکت پتروپارس و تاسیسات دریایی برای ساخت جکت میدان گازی فرزاد-ب

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قرارداد شرکت پتروپارس و تاسیسات دریایی برای ساخت جکت میدان گازی فرزاد-ب

شرکت پتروپارس قرارداد طراحی، خرید، ساخت، بارگیری و نصب جکت میدان مشترک گازی فرزاد-ب را با شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران امضا نمود.

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، قـرارداد سـاخت جکت میدان گازی فرزاد – ب ؛ توسط فرخ علیخانی؛ مدیرعامل گروه پتروپارس ( PPL) و حسین شیوا؛ مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران (IOEC) امضاء شد.

بر اساس این قرارداد که با حضور جمعی از اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد اجرایی و فنی طرفین به امضاء رسید شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران به عنوان یکی از شرکت های دارای دانش و تجربه در ساخت و نصب سکوهای دریایی، طراحی، خرید، ساخت، بارگیری و نصب جکت میدان‌ مشترک گازی فرزاد-ب را عملیاتی می کند.

فرخ علیخانی؛ مدیرعامل گروه پتروپارس در حاشیه امضاء این قرارداد با اشاره به امضاء تفاهم نامه ساخت جکت پروژه فرزاد -ب در جریان بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بین گروه پتروپارس و شرکت تاسیسات دریایی ایران گفت با توجه به اهمیت میدان مشترک گازی فرزاد-ب و با هدف تسریع در برداشت از ذخایر این میدان مشترک، شرکت نفت و گاز پارس به عنوان کارفرمای اصلی و گروه پتروپارس و شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران تلاش نمودند تا در فاصله امضاء تفاهم نامه تا به امروز که قرارداد به امضاء نهایی رسیده است در راستای منافع ملی و با برنامه ریزی، تعامل مشترک و مدیریت زمان، کارهای اجرایی، امور فنی و فعالیت های مهندسی را پیش برده و در نتیجه؛ هم اکنون، بخش بسیار زیادی از مقدمات مربوطه اجرایی شده است.

گفتنی است از آنجایی که میدان گازی فرزاد-ب بین ایران و عربستان مشترک است و وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، تسریع در بهره برداری از میادین مشترک را به عنوان یکی از مهم ترین اولویت های خود قرارداده اند، امضای قرارداد ساخت و نصب جکت این میدان به عنوان یکی از پیچیده ترین میدان های گازی کشور که توسعه و بهره برداری از آن به دلیل ویژگی های مخزن، نیازمند دانش فنی و مهارت های اجرایی ویژه است بسیار حائژ اهمیت است.

شایان ذکر است با بهره برداری از طرح‌ توسعه میدان‌ گازی فرزاد ب که با کارفرمایی شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز پارس توسط شرکت پتروپارس در دست اجراء است روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می‌شود.

انتهای پیام/

بازنشر مرین‌پرس به نقل از گفتمان دریا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جدیدترین و بزرگترین کشتی مسافری سبز به حرکت در آمد

چ بهمن 11 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه جدیدترین و بزرگترین کشتی مسافربری متعلق به شرکت رویال کاراییب با عنوان نماد دریاها طی مراسمی در آبهای بندر میامی به حرکت در آمد. به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت maritime-executive؛ این کشتی با هزینه ۱.۸ میلیارد دلار ساخته شده و ظرفیت پذیرش […]
جدیدترین و بزرگترین کشتی مسافری سبز به حرکت در آمد

همچنین بخوانید: