سرمایه‌گذاری ۵۳۰ هزار میلیارد ریالی در توسعه زیرساخت بنادر/ تامین تجیهزات اولویت سازمان بنادر است/ دستیابی به ظرفیت ۲۹۰ میلیون تنی در بنادر کشور

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی فتحی که در نشست خبری امروز (سه شنبه) مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اصحاب رسانه حضور داشت، در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‌ریزی مقابله با کاهش تراز آب دریای خزر، اظهار داشت: در مورد کاهش تراز آب دریای خزر مطالعاتی را آغاز کرده‌ایم و برنامه کوتاه مدت و میان مدت نیز مدنظر قرار گرفته است، عنوان کرد: وضعیت بحرانی نداریم اما برنامه کوتاه مدت در حال پیش برد است و لایروبی بنادر شمالی مدنظر قرار گرفته است و با برنامه ریزی در مسیر مقابله با این چالش گام بر می‌داریم.

وی در خصوص اقدامات مدنظر به منظور بهبود وضعیت بنادر و سواحل، عنوان کرد: طی دو دهه اخیر مطالعات جامعی در حوزه سواحل و بنادر انجام و در شورای عالی ترابری به تصویب رسیده و تدقیق شده است و کارگروهی نیز توسط معاون اول رییس جمهوری تشکیل و ۲۷ نقطه مسکونی مدنظر قرار گرفت تا به عنوان پشتیبان در مسیر تحقق توسعه دریامحور عمل کند؛ بر اساس مطالعات بالادستی این ۲۷ نقطه تصویب شده و در مرحله اجرا قرار دارد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به سوالی مبنی بر سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی برای نوسازی ناوگان دریایی و اینکه سازمان بنادر چه برنامه ای برای نوسازی تجهیزات بندری دارد؟ اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی در بخش توسعه زیرساخت ها سرمایه گذاری کرده و بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم از سوی سازمان بنادر سرمایه‌گذاری شده است،

وی افزود: به ۲۹۰ میلیون تن ظرفیت در بنادر کشور رسیده‌ایم و باید بدانیم آماده بکاری در بنادر نقش بسیار مهمی دارد و حفظ دارایی بنادر مدنظر است و علاوه بر این نوسازی و حفظ و نگهداری در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در توسعه زیرساخت، ۵۳۰ هزار میلیارد ریال مدنظر قرار گرفته که بخشی از آن امسال و بخشی سال آینده به ظرفیت بنادر اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد: این اتفاق، ظرفیت ۲۷۰ میلیون تنی بنادر را به ۲۹۰ میلیون تن افزایش می دهد.

فتحی افزود: باید بدانیم ساخت تجهیزات زمان بر است و از زمانی که سفارش می دهیم با صرف زمان همراه هستیم و برخی از تجهیزات تا پایان سال جاری و بخشی در سال آینده و سال های بعد، آماده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تامین تجهیزات به عنوان اولویت سازمان بنادر و دریانوردی، مطرح است، گفت: در بخش اسکله و محوطه‌ها بر اساس طرح جامع بنادر پیش می‌رویم و بر اساس آن فعالیت‌ها در بنادر و پسکرانه‌ها انجام می‌شود.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گلوله هوشمند دستاورد جدید نیروی دریایی چین

س بهمن 10 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه دانشمندان نیروی دریایی چین مدعی شده اند که یک گلوله هوشمند برای سلاح های انرژی جنبشی ساخته اند.   به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، دانشمندان نیروی دریایی چین مدعی شده اند که یک گلوله هوشمند برای سلاح های انرژی جنبشی ساخته اند. این می تواند […]

همچنین بخوانید: