عوام فریبی فضای مجازی!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

عوام فریبی فضای مجازی!

فریبا نبوی طهرانی فر- به لطف فضای مجازی، مردم بسیار آگاه و مطلع شده‌اند و استفاده از  عقل و درایت، از نشانه‌های بارز مردم فهیمی است که از این فضا استفاده می‌کنند.  اما در مواردی هم، فضای مجازی، شبیه  کمدی- درامی است که فقط می توان به تلخی آن خندید! 
 افراد و یا گروهی با اهدافی کاملا مشخص، از بلاهت برخی سوءاستفاده کرده و مجالی پیدا کرده‌اند تا دراین آشفته بازار، دست به نمایش‌های دروغین زده و با سودجویی فراوان، از این نمد، کلاهی برای خود ببافند.این افراد به شکل‌های مختلف از هر نیرنگی برای عوام فریبی استفاده می کنند تا به منافع خود دست یافته و بار خود را ببندند.
رقابت شدید و تنگاتنگ برای دیده شدن و جذب دنبال کننده، به قدری افزایش یافته که برخی از هیچ کار سخیف و زننده ای ابا ندارند و حتی در این جولانگاه، برای اثبات اینکه کدام صفحه، فیک و دروغ و کدامیک اصلی و واقعیه، درکشمکشی بی معنی مقابل هم قرارمی‌گیرند؛ متاسفانه مخاطبانی هم که با دیدن این فیلم‌ها، به قضاوت و اعلام نظرهای موافق یا مخالف برمی‌خیزند، آمار بازدید ازاین پیج‌ها را بالا برده و ناخواسته به دیده شدن این افراد کمک می کنند. 
قدرت  فضای مجازی و نقش آن در انتقال اخبار و رویدادها در جهت تنویر افکار و اذهان، بر کسی پوشیده نیست و کم نیستند کسانی که با استفاده درست و اصولی ازین فضا ، بیشترین خدمت را به مردم می‌کنند، اما متاسفانه همین فضای ارزشمند، فرصتی شده تا هر بی هنری، برای دیده شدن به هر کاری دست زده و با ادعاهای واهی ، دیگران را به دنبال خود بکشاند. 
هر روزنیز، بر تعداد افراد بیکاری که بدون هیچ تخصص وهنری، از این فضا برای سودجویی استفاده می کنند افزوده می‌شود و افرادی هم که فریب این تبلیغات را می‌خورند، کم نیستند. در این فضای جنجالی و بی سرو سامان ، برخی شعور مخاطبین را هدف قرار می‌دهند و برخی سلامت جسمی و روحی روانی مردم را،  بدون این‌که به کسی پاسخگو باشند!
دراین ارتباط، همچنین می‌توان به فروش انواع کالا ومواد غذایی و داروهایی اشاره کرد که افراد بسیاری نیز، مبادرت به خرید آن می‌کنند و پس از خرید و واریز وجه، متوجه می شوند چه کلاه گشادی بر سرشان رفته است.
متاسفانه گویا هیچ نظارت و نیروی بازدارنده ای هم  برای جلوگیری از فروش این محصولات  پر طمطراق و دهان پرکن تحت عنوان ؛ چاق کننده و لاغر کننده ، جوان کننده و انواع  و اقسام کرم ها و لوسیون های آرایشی و بهداشتی و… وجود ندارد و این بازار مکاره هر روز بساطش گسترده تر می شود.
در همین زمینه می توان به عمل های جراحی زیبایی اشاره کرد که این روزها تبدیل به بزرگ ترین دغدغه  پیر و جوان شده و صفحات بسیاری در اینستاگرام به این موضوع اختصاص یافته  تا با، انتشارعکس و فیلم های «زیباجو» تحت عنوان «قبل و بعد»، افراد بیشتری را به عمل های زیبایی ترغیب کنند .
شتابی که در این مسیر، میان دختران جوان به وجود آمده ، بیشتر شبیه مسابقه ای شده  که افراد شرکت کننده ، فقط برای اینکه از دیگری عقب نمانند به سرعت خود، اضافه کرده و تخته گاز جلو می‌روند.
این حجم از عمل های زیبایی و پیامدهای حاصل از آن، موجی ایجاد کرده و افراد بسیاری را در تب  و تاب انداخته و هرکس  بر اساس توان مالی خود، به این موضوع می اندیشد تا به معیارهای مشخص و تعریف شده زیبایی دست یابد.
با تغییر استانداردهای زیبایی و هجمه‌ی تبلیغات فراوان ، امروزه ، حتی کسانی که هیچ ایرادی درصورت خود ندارند از قیافه خود راضی نیستند و به دنبال  تبعیت از الگوهای ثابتی هستند که برای  زیبایی، تعریف شده و زیبارویان را در چارچوب آن قرارمی دهد.
 این موضوع  یکی از معضلاتی است که پس ازمدتی، چهره اصیل زنان و مردان ایرانی را مخدوش و تابع قوانین نانوشته ای می کند که ساخته و پرداخته آنانی ست که ازین راه نان می‌خورند.
القاء حس ناکافی بودن و نازیبایی موجی ست که روزبه روز سهمگین‌تر می‌شود و افراد بسیاری را با خود می برد. 
این بازار، به‌قدری داغ است که حتی آرایشگران و افراد بی تخصص هم،بیکار نمانده و با وسوسه‌ی کسب درآمد بیشتر، با تزریق انواع ژل و فیلر و حتی جراحی‌های زیبایی کوچک در آرایشگاه‌های خود، گاه، صدمات جبران ناپذیری به مراجعان  وارد می کنند.بحث داغ دیگری که این روزها فضای مجازی را پر کرده ، طالع بینی ، انواع فال، آینده گویی ، جادو و طلسم و رواج انواع خرافه است و شیادانی که با این ترفند ، سودهای میلیونی کسب می کنند، هر روز به تعدادشان  اضافه می شود.
آن‌چه در فضای مجازی می‌گذرد بیش ازین‌هاست و آنچه به آن اشاره شد  «مشتی است نمونه خروار»
از این رو، روشنگری و اطلاع رسانی و همچنین لزوم برخورد جدی با سودجویان و فرصت طلبان در این فضا، موضوعی است که نباید از آن غافل شد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اقتصاد سرآمد

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عوام فریبی فضای مجازی!

ی بهمن 15 , 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه فریبا نبوی طهرانی فر- به لطف فضای مجازی، مردم بسیار آگاه و مطلع شده‌اند و استفاده از  عقل و درایت، از نشانه‌های بارز مردم فهیمی است که از این فضا استفاده می‌کنند.  اما در مواردی هم، فضای مجازی، شبیه  کمدی- درامی است که فقط می توان […]

همچنین بخوانید: