امنیت خطوط کشتیرانی از ماموریت های مهم است

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد باقری ظهر دوشنبه در جلسه با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به وضعیت کلی پایگاه نیروی دریایی از ابتدای شکل گیری تاکنون اظهار داشت: این پایگاه ابتدا به عنوان منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه بود که حوزه ماموریتش بیشتر مازندران بود و بخشی از گلستان را نیز مأموریت داشت.

وی افزود: سال ۱۳۸۸ سازمان ما کوچک شد و مأموریت ما در همان مقطع ماند و امروز تغییر کرد و حوزه مأموریت ما بیشتر شد و حفظ و حراست و امنیت دریایی و تأمین خطوط کشتیرانی را مأموریت اصلی و حضور در منطقه مرزی را عمده مأموریت عنوان کرد.

این مسؤول با اشاره به اینکه تدوین کتاب نقش نیروی دریایی سپاه که از برنامه‌های ابلاغی است، آغاز شده است، گفت: تحقیق و پژوهش شهدای یگان دریایی لشکر نیز آغاز شد و زندگی‌نامه شهید اسحاقی نیز به صورت کتابچه آماده چاپ است و در بحث مقالات علمی نیز فعال هستیم.

سرهنگ باقری پسروی دریای خزر را تهدید عنوان و تصریح کرد: بالا رفتن دمای زمین و افزایش تبخیر آب منجر به این حادثه شد و تا حدود ۲۰ سال آینده پیشروی نخواهیم داشت که شناورهای ما را در بحث لایروبی دچار مشکل کرده است و در این زمینه اقداماتی انجام شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دلایل تأسیس چهارمین کارخانه کشتی سازی در دریای خزر

د بهمن 16 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه تین نیوز ایران در کرانه جنوبی خزر سه کارخانه کشتی سازی در استان های گیلان و مازندارن دارد و تنها کارخانه کشتی سازی که درحال حاضر به کشتی هایی با تناژ بیش از سه هزار تن خدمات ارائه می دهد کارخانه کشتی سازی کاسپین از مجموعه […]

همچنین بخوانید: