شناور ۶۰ ساله بویه‌گذار مهر نوسازی و عملیاتی شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شناور ۶۰ ساله بویه‌گذار مهر نوسازی و عملیاتی شد




تین نیوز


شناور استراتژیک بویه گذار مهر با ۶۰ سال قدمت، توسط متخصصان داخلی و با بهره گیری از ظرفیت دانشگاهی کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با اعتباری معادل ۱۶۰ میلیارد ریال نوسازی و وارد چرخه عملیاتی دریایی شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، محمد نظری معاون فنی و نگهداری این اداره کل اظهار کرد: شناور استراتژیک بویه گذار مهر با اعتباری معادل ۱۶۰ میلیارد ریال با اتکا بر توان متخصصان داخلی و بهره گیری از ظرفیت دانشگاهی کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) نوسازی و وارد چرخه عملیاتی دریایی شد.

وی افزود: کشتی بویه گذار مهر با ۶۰ سال قدمت از جمله شناورهای استراتژیک و مهم در حوزه ایمنی دریانوردی است که با توجه به ضرورت حفاظت و صیانت از تجهیزات استراتژیک دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در داک یارد مجتمع بندری امام خمینی (ره) تحت تعمیرات اساسی قرار گرفت.

نظری نوسازی بخش های مختلف شناور مذکور مشتمل بر تعویض ورق، بازسازی دکوراسیون، بازسازی سیستم برق و الکترونیک را از مهم ترین بخش های تعمیرات عنوان کرد و گفت: به منظور نصب دیزل همزمان با تعمیرات زیرآبی شناور، محاسبات اولیه مهندسی و طراحی به این منظور بر اساس الزامات مؤسسه رده بندی انجام شد.

وی تأمین دو دستگاه دیزل رانش، دو دستگاه ژنراتور و باز کردن و خروج ۴ دستگاه دیزل قدیمی را از مراحل دیگر این فرآیند تعمیراتی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: افزایش ضریب ایمنی در هنگام ارائه خدمات کمک ناوبری در حوزه بنادر جنوب، حفظ آماده به کاری شناور استراتژیک و افزایش قابلیت اطمینان تجهیزات از اهم اهداف این تعمیرات به شمار می آید.

معاون فنی و نگهداری با اشاره به اینکه انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی شناورها مطابق با الزامات دریانوردی در یک بازه زمانی ۵ ساله و در دو نوبت ۲.۵ سال انجام می گیرد، تشریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی با تأمین بودجه مناسب به منظور تقویت توان و ظرفیت بنادر کشور، افزایش ضریب ایمنی دریانوردی و ایمنی جان خدمه شناورها همواره به این مهم اهتمام ویژه دارد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از تین‌نیوز

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ماجرای بیمه محموله نفتی ایران توسط شرکت آمریکن‌کلاب

س بهمن 24 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه شرکت آمریکن‌کلاب، 21 کشتی مشکوک به حمل نفت ایران از جمله نفتکش Sinsir 02 را بیمه نموده که این نشان از عدم همکاری شرکت ها با تحریم ایران می باشد.   به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، بلومبرگ طی گزارشی تایید نشده نوشت نفت‌کشی با نام […]

همچنین بخوانید: