الحاق ۲شناور از کلاس شهید سلیمانی به نیروی دریایی سپاه در هرمزگان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علیرضا تنگسیری در مراسم الحاق شناورهای شهید باقری و صیاد شیرازی از کلاس شناور شهید سلیمانی به رزم نیروی دریایی سپاه گفت: این ۲ فروند شناور هر کدام به طول ۶۷ متر، نخستین شناورهای بلند و ساخت شناور سازی ندسا هستند که طراحی کامل آنها در داخل کشور انجام شده است.

سردار تنگسیری افزود: این شناورها مجهز به موشک‌های پدافند هوایی صیاد و نواب با بردهای به ترتیب بلند و متوسط هستند.

وی با اشاره به تاب آوری بالای این شناورها گفت: شناورهای شهید باقری و شهید شیرازی پنج هزار و ۵۰۰ مایل دریایی (۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر) قابلیت دریانوردی دارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بدنه این شناورها کاتاماران بلند پیشرفته است و با آبخور سه و عرض ۱۸ و نیم متر ساخته شده اند.

سردار تنگسیری گفت: سرعت شناورهای ساخته شده ۳۲ نات دریایی (حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت) در فرس‌های متفاوت، با ۶۰۰ تن وزن و دارای ۴ موتور است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: برد موشک‌های سطح به سطح این شناورها بیش از ۷۰۰ کیلومتر و سامانه پدافند هوایی نصب شده بر روی آنها بیش از ۹۰ کیلومتر است.

سردار تنگسیری با اشاره به اینکه شناورها توانایی انجام رزم نزدیک در دریا را دارند، افزود: این شناورها قابلیت حمل سه شناور موشک انداز و بالگرد را نیز دارند.

وی با بیان اینکه این شناورها می‌توانند همپایی با شناورهای نفتکش و تجاری داشته باشند، گفت: این دو شناور با ظاهری متفاوت و خطوط پرشمار زاویه دار شناسا گریز هستند، به گونه‌ای که در رادار دشمن سطح مقطع آن بسیار کوچک‌تر از واقعیت نشان داده می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: استفاده عمده از آلومینیوم و آلیاژهای غیر فولادی در بدنه ناو، مجهز بودن به سیلوهای عمود پرتاب موشک‌های پدافندی نواب و کروز ضد کشتی صیاد، مجهز به پرتابگر راکت‌های فریبنده چف و فلر جوشن برای منحرف کردن موشک‌های دشمن با ۲۴ خشاب و قابلیت حمل یک بالگرد رزمی مسلح تا اتمام ماموریت از دیگر ویژگی‌های این شناورها است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اپراتور‌ها کشتی‌های کانتینری مجهز به اسکرابر را انتخاب می‌کنند

د بهمن 30 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه کشتی‌های مجهز به اسکرابر در حال حاضر ۳۶ درصد ناوگان کشتی‌های کانتینری جهانی را تشکیل می‌دهند که بالاترین حد طی سال‌های اخیر است.   به گزارش گروه بین‌الملل مانا، آلفا‌لاینر طی گزارشی اعلام کرد: تا پایان ژانویه ۲۰۲۴ میلادی، ۱۰.۳ میلیون teu کشتی کانتینری به دستگاه […]
اپراتور‌ها کشتی‌های کانتینری مجهز به اسکرابر را انتخاب می‌کنند

همچنین بخوانید: