اقدامات جزیره ای مانع توسعه دریایی کشور

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اقدامات جزیره ای مانع توسعه دریایی کشور

جهان بیگلری تاکید کرد: باید با سیاست‌گذاری یکپارچه از فعالیت جزیره‌ای و موازی‌کاری دستگاه‌های مختلف در مسیر تحقق دریامحور جلوگیری کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، آرمان جهان بیگلری درباره ضرورت تحقق سیاست های کلی توسعه دریامحور و اثر ویژه این سند بالادستی بر رشد اقتصاد ایران اظهار داشت: تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور امری بسیار ضروری است و با توجه به وجود پنج‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب ایران، باید با روش‌های مختلف همه تلاش خود را به کار گیریم و در راستای تحقق توسعه دریامحور گام برداریم.

تراز تجاری کشور باید بر مبنای دریا باشد

وی با تاکید بر اینکه باید تراز تجاری کشور بر مبنای توسعه دریامحور شود، عنوان‌کرد: اقتصاد ایران باید به سمت اقتصاد دریامحور سوق یابد و بتوانیم فعالیت‌های تجاری کشور را از مسیر دریا و با استفاده از ظرفیت‌های دریایی و بندری انجام دهیم.

اقدامات ضروری در مسیر تحقق توسعه دریامحور

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دریانوردان ایران افزود: موارد متعددی در مسیر توسعه دریامحور باید مدنظر قرار گیرد؛ افزایش تعداد ناوگان دریایی، خدمات‌رسانی به کشتی‌ها، پیشرفت در حوزه کشتی سازی در منطقه و توسعه زیرساخت‌ها در بخش بنادر خشک به منظور رونق پسکرانه بنادر از مهم‌ترین مواردی است که باید به آنها توجه داشت تا شاهد رونق و پویایی در حوزه حمل و نقل دریایی و توسعه دریامحور باشیم.

بیگلری با اشاره به اینکه میانگین سنی ناوگان دریایی ایران افزایش یافته است و باید شاهد جایگزین شدن ناوگان باشیم، خاطرنشان‌کرد: ناوگان دریایی مهم‌ترین مساله در حمل و نقل دریایی به شمار می‌رود و هر چند که حدود ۳۰ سال می‌توان از این ناوگان استفاده کرد، اما باید بدانیم که نوسازی ناوگان مساله حیاتی برای حمل و نقل دریایی است.

بیگلری در مورد ضرورت توجه به مقوله جذب سرمایه‌گذاری در توسعه دریامحور با توجه به بندهای ابلاغی، بیان‌داشت: سرمایه‌گذاری امری ضروری در مسیر توسعه دریامحور است و باید بتوان شرایط را برای حضور فعال بخش خصوصی فراهم کرد و با توجه به کمبود سرمایه و نقدینگی بهترین اتفاق فراهم آوردن خطوط اعتباری برای بخش خصوصی از منابع موجود است تا شاهد ورود بخش خصوصی در راستای توسعه ناوگان، توسعه بنادر و توسعه تجهیزات باشیم.

منبع: بازار

انتهای پیام/

بازنشر مرین‌پرس به نقل از گفتمان دریا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رزمایش امدادی نیروهای دریایی ایران در تنگه هرمز و خلیج فارس

پ اسفند 10 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه رزمایش تخصصی مشترک بین بیمارستانی و مراکز درمانی نیروهای مسلح در محدوده آبهای تنگه هرمز و خلیج فارس برگزار شد.   به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، رزمایش تخصصی مشترک بین بیمارستانی ۱۴۰۲ نیروهای مسلح با محوریت منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش در بندرعباس، […]

همچنین بخوانید: