آغاز عملیات اجرایی ساخت نخستین شناورلایروب هاپر بارج کشور در مازندران

زمان مطالعه: 1 دقیقه

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،سعید کیا کجوری درباره ساخت هاپر بارج موتوردار لایروبی ۱۰۰۰ متر مکعبی بندر نوشهر توضیح داد: لایروبی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های بنادر شمالی به ویژه بندر نوشهر است. بنابراین از حدود یک سال پیش طراحی و ساخت یک فروند بارج لایروبی ۱۰۰۰ متر مکعبی برای بندر نوشهر در دستور کار قرار گرفت.

 وی افزود : لایروب ۱۰۰۰ مترمکعبی بندر نوشهر با اعتبار ریالی به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال و ارزی به مبلغ  ۳ میلیون و  ۵۸۴ هزار یورو از منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی طراحی و ساخته خواهد شد.

 مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر خاطر نشان کرد: این شناور قابلیت انجام عملیات لایروبی در کلیه مناطق دریای خزر را خواهد داشت و بهره برداری از آن نقش مؤثری در کاهش مشکلات مربوط به رسوب گذاری و لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بنادر نوشهر و فریدونکنار  خواهد داشت.

 کیا کجوری ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم این لایروب، اجرای عملیات نامحدود لایروبی در داخل و بیرون حوضچه بندر نوشهر به شکل بسیار مطلوب است و از همه تکنیک‌ها و دانش‌های لایروبی در آن استفاده شده است.

   گفتنی است این پروژه که نخستین لایروب هاپر بارج چند منظوره ساخت داخل کشور به شمار می‌رود، طی ۲ سال اجرایی خواهد شد و همه مراحل طراحی و ساخت شناور لایروب با بهره گیری از ظرفیت های کاملاً بومی و اتکا به دانش فنی داخلی در  شمال کشور انجام خواهد شد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دیدگاه اتاق ایران درباره سند جامع توسعه دریا محور اعلام می شود

ی اسفند 13 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه تین نیوز اتاق ایران قرار است طی دو هفته آینده با توجه به نامه دبیر هیات دولت، دیدگاه های خود را درباره تدوین سند جامع توسعه دریامحور جمع بندی و ارسال کند. به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در نشست مرکز پژوهش های اتاق […]

همچنین بخوانید: