رشد جهشی عملیات ترانزیت کشتیرانی دریای خزر در سال ۱۴۰۰

زمان مطالعه: 3 دقیقه

رشد جهشی عملیات ترانزیت کشتیرانی دریای خزر در سال ۱۴۰۰

 به گزارش مرین‌پرس؛ کاپیتان داوود تفتی که طی گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰ کشتیرانی دریای خزر در مجمع عمومی عادی سالیانه این کشتیرانی در روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه جاری، سخن می‌گفت با بیان اینکه دایره فعالیت کشتیرانی دریای خزر از این دریا فراتر رفته و به دریا‌های آزوف، سیاه و کشور‌های هند و پاکستان نیز رسیده است، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹، ۱۶۲ درصد رشد را در بخش ترانزیت کالا به ثبت رساندیم که در تاریخ این کشتیرانی بی سابقه است.
وی با تاکید بر اینکه حمایت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دست یافتن به این توفیق بسیار موثر بوده است، افزود: گروه کشتیرانی علی‌رغم برخی مضیقه‌ها برای تامین کانتینر با مدیریت بهره‌ور، سه هزار TEU کانتینر را برای توسعه حمل کانتینری در اختیار کشتیرانی دریای خزر گذاشت که حاصل آن ثبت رکورد در بخش ترانزیت است.
کاپیتان تفتی توسعه فعالیت کشتیرانی دریای خزر در کریدور‌های شمال-جنوب و شرق به غرب را از جمله اهداف میان مدت این کشتیرانی اعلام و خاطر نشان کرد: در همین راستا خط کانتینری چین-قزاقستان-ایران فعال‌تر از قبل شده و با استفاده از هفته‌ای یک فروند کشتی تمام کانتینری در این مسیر طبق برنامه هفتگی منظم رونق تازه‌ای یافته  است.
وی از جمله بازار‌های تازه‌ای که کشتیرانی دریای خزر در حوزه ترانزیت به دست آورده است به ترانزیت خودرو به کشور‌های اوراسیا اشاره کرد و گفت: در این بخش با حمل ۳۲۱۳ دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۰ رشد جهشی ۳۴۶ درصدی نسبت به سال ۹۹ را تجربه کردیم در همین راستا نیز در حال تجهیز ناوگان به کانتینر‌های خودروبر هستیم که هر کدام سه دستگاه خودرو ظرفیت دارند و توان ما را برای حمل خودرو را افزایش چشمگیری می‌دهد در عین حال ایمنی و امنیت بار را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.
مدیر‌عامل کشتیرانی دریای خزر در ادامه با بیان اینکه کشتیرانی دریای خزر پیشگام حمل و نقل کانتینری در دریای خزر و بنادر شمالی است، تصریح کرد: با حمل ۹۳۸۹ TEU کانتینر در سال ۱۴۰۰ در این بخش نیز نسبت به سال قبل ۶۳ درصد رشد را در عملکرد شاهد بودیم که این رشد در بخش ترانزیت کانتینری ۱۶۲ درصد افزایش در همان مدت بوده است، همچنین در مدت یاد شده بخش فله و عمومی نیز با حمل یک میلیون و ۱۶۷ هزار و ۷۵۰ تن کالا ۲۱ درصد رشد داشتیم.
وی نتیجه دست یابی به این رکورد‌ها را در سال ۱۴۰۰ افزایش سهم ۲.۳ درصدی کشتیرانی دریای خزر از بازار حمل دریای خزر اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۳۲.۵ درصد از بازار حمل کالا دریای خزر در اختیار کشتیرانی دریای خزر است که برابر با ۴۵ درصد از حجم حمل و نقل کالا در بنادر شمالی کشور است و درآمد عملیاتی آن نیز در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ تا ۵۳ درصد افزایش داشته است.
کاپیتان تفتی در زمینه توسعه حمل کانتینری در این کشتیرانی نیز افزود: به تازگی تفاهم نامه همکاری کشتیرانی دریای خزر با سازمان توسعه تجارت را به روز رسانی کردیم که طی آن مقرر شد تعداد سفر بیشتری در راستای توسعه همکاری‌های دو جانبه برای شناور‌ها برنامه ریزی شود ضمناً حمل کانتینری نیز به این تفاهم نامه افزوده شد.
وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: کشتیرانی دریای خزر در هیمن راستا ساخت دو فروند شناور ۳۵۰۰ تنی جنرال کارگو با قابلیت حمل کانتینر را به تولیدکننده داخلی سفارش داده است که با فنّاوری‌های به روز و فوق پیشرفته مجهز هستند، مصرف سوخت پایین و سرعت بالا از دیگر شاخصه‌های این شناور‌ها هستند که مرحله اصلی ساخت آن‌ها از نیمه اول شهریورماه سال جاری آغاز خواهد شد.
شایان ذکر است؛ در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه کشتیرانی دریایی خزر منتهی به سال مالی اسفند ۱۴۰۰ که با حضور ۸۹ درصد از صاحبان سهام رسمیت یافته بود به ازای هر سهم ۱۳۶۸ ریال تقسیم شد.

رشد جهشی عملیات ترانزیت کشتیرانی دریای خزر در سال ۱۴۰۰

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیشنهاد روس‌ ها برای سرمایه‌ گذاری در بندر چابهار

چ تیر 22 , 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه مرین‌پرس  معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشنهاد و علاقه مندی روس ها برای سرمایه گذاری در بندر چابهار خبر داد و گفت: منطقه آزاد چابهار باید یک فرودگاه آزاد داشته باشد.  به گزارش مرین‌پرس به نقل از ایلنا، شهریار افندی زاده در نشست بررسی فرصت […]

همچنین بخوانید: