راهکار کاهش هزینه های ارزی و توقف بار کشتی در حمل و نقل بین المللی ایران

زمان مطالعه: 1 دقیقه

راهکار کاهش هزینه های ارزی و توقف بار کشتی در حمل و نقل بین المللی ایران

سعید محمدی فعال حوزه حمل و نقل بین الملل گفت: دولت می‌تواند با ایجاد سازکار رسمی، هزینه های ارزی حمل و نقل بین المللی و انتقال بار را کاهش دهد.

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، یک فعال حوزه حمل و نقل بین‌المللی در گفتگو با مسیر اقتصاد، به تشریح مشکلات ارزی حمل و نقل بین الملل ایران پرداخت و گفت: تخصیص ارز به تجار و بازرگانان به منظور پرداخت حق کرایه واردات و صادرات نقش موثری در ساماندهی وضعیت تجارت خارجی ایران دارد و بخشی از مشکلات شرکت‌های حمل و نقل را چاره می‌کند.

به گفته سعید محمدی، تجار و بازرگانان در شرایط کنونی ناچارند ارز مورد نیاز برای پرداخت کرایه بار یعنی دلار و یورو را از بازار غیر رسمی تامین کنند. همچنین به علت نوسانات نرخ ارز، در بسیاری از مواقع، هم طرف قرارداد با مشکل تامین دلار و یورو دچار مشکل شده و هم شرکت حمل و نقل دچار ضرر و زیان می‌شود.

سامانه تجارت، بستری مناسب برای تامین نیاز ارزی حمل و نقل بین الملل

محمدی در ادامه به ضرورت ایجاد سازوکار رسمی برای رفع نیاز بخش حمل و نقل بین‌الملل پرداخت و گفت: در صورتی که دولت امکان تامین هزینه‌های ارزی حمل و نقل بین‌الملل را در سامانه جامع تجارت فراهم کند، گزینه‌های ارزان‌تر حمل و نقل در اختیار تجار قرار خواهد گرفت. اما در وضع فعلی تجار ناچارند که کالا را به صورت cif تحویل بگیرند. بدین منظور می‌توان از یک فرمول مناسب برای ارزیابی کرایه‌های حمل و نقل استفاده نمود.

انتهای پیام/

بازنشر مرین‌پرس به نقل از گفتمان دریا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خطر تعطیلی بنادر شمال با کاهش تراز آب دریا وجود دارد

چ اسفند 23 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه تین نیوز مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به تداوم پس روی و کاهش تراز آب دریای خزر گفت: تعطیلی بنادر شمال را تهدید می کند. به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سعید کیاکجوری عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه اداره کل مسؤولیتی در زمینه […]

همچنین بخوانید: