رشد ۷۲ درصدی میزان تخلیه و بارگیری در بندر نوشهر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سعید کیاکجوری در جمع خبرنگاران با اشاره به بخشی از فعالیت‌های اداره کل بنادر مازندران اظهار کرد: در بندر نوشهر از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون یک میلیون و ۱۰۴ هزار تن تخلیه و بارگیری انجام شد در حالیکه این رقم در سال گذشته ۶۴۰ هزار تن بوده که رشد ۷۲ درصدی داشته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران افزود: دو بندر نوشهر و فریدونکنار در مجموع با فعالیت یک میلیون و ۴۶۵ هزار تن، رشد ۹۱ درصدی داشتند.

    وی به تعداد کشتی‌های وارده در بندر نوشهر پرداخت و گفت: امسال ۳۵۷ فروند کشتی وارد بندر نوشهر شد که این عدد در مدت مشابه سال قبل ۲۲۹ فروند بوده که ۵۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران تصریح کرد: علیرغم مشکلاتی که در حوزه لایروبی وجود داشته است اما کشتی‌های بزرگتری وارد بندر نوشهر شده است.

    کیاکجوری با بیان اینکه در اغلب بنادر همیشه هزینه و درآمد بالانس نیست و هزینه بیشتر از درآمد است، تصریح کرد: برای اولین بار در طول تاریخ بندر نوشهر درآمد بیشتر از هزینه شد.

    وی در ادامه به پیشرفت ۸۲ درصدی راه دسترسی بندر نوشهر اشاره کرد و گفت: طبق قول پیمانکار قرار است این پروژه در هفته دولت سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

    مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران خاطرنشان کرد: سهم بندر نوشهر از تجارت دریایی در بین بنادر حوزه دریای خزر سال گذشته ۱۳ درصد بود و امسال به ۱۸ درصد رسیده است و نه تنها کاهش نیافت بلکه افزایش فعالیت داشته است.

    کیاکجوری در خصوص اهمیت لایروبی در بندر نوشهر ابراز کرد: بعد از لایروبی باید جایی را برای دپو مواد پیدا کنیم که در حال رایزنی با نیروی دریایی برای این موضوع هستیم.

    وی با بیان اینکه هیچ کالای مهلت منقضی در بندر نوشهر نداریم، گفت: همه کالاهای تاریخ گذشته و فاسد از بندر خارج شده و به مصارف غیر خوراکی می‌رود.

 

 

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رشد ۱۷ درصدی سفرهای دریایی در سال ۱۴۰۲/ صعود یک پله ای ظرفیت ناوگان ملی کشور

ی اسفند 27 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه تین نیوز علی اکبر مرزبان امروز شنبه ۲۶ اسفند در نشست خبری تشریح برنامه های طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ اظهار کرد: علت اصلی رشد سفرها در سال ۱۴۰۲، پشت سر گذاشتن پاندومی کرونا بود. به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، مرزبان افزود: پیش بینی می شود در […]

همچنین بخوانید: