افزایش ۱۱۴ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر آبادان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

یه گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، کامبیز مالکی زاده با بیان اینکه افزایش 2 برابری عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر آبادان، در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، گفت : تعامل بین ادارات و مراکز مرتبط از جمله دانشگاه علوم پزشکی ، مرکز بهداشت ، اداره استاندارد و گمرک آبادان با بنادر سه گانه این شهرستان در تسریع روند تایید استاندارد و کیفیک کالاهای تخلیه و بارگیری شده ، منجر به رشد و رونق فعالیت شده است.

وی افزود : لاستیک ماشین ، پارچه ، لوازم یدکی و مواد غذایی از جمله  کالای های تجاری بوده است که هم توسط گمرک ایران و هم گمرک منطقه آزاد اروند بصورت کالای تجاری و ملوانی از بنادر آبادان در سال ۱۴۰۲ ترخیص شد.

مالکی زاده یادآور شد : این تعامل منجر به افزایش سرعت در ترخیص و خروج کالا از بندر آبادان شده است و لازم به ذکر است که با ایجاد فضای لازم جهت تخلیه و بارگیری کالای های جدید در بندر آبادان ، این عملیات  سرعت بیشتری پیدا کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان اظهار داشت : از علل رشد عملیات صادرات  می‌توان به افزایش سقف مجوز صادرات  کاه و علوفه اشاره کرد که با همکاری اداره جهاد کشاورزی محقق شد.

این مقام مسئول بیان داشت : در مجموع ، تسهیل امور  خروج و ورود کالا در بنادر آبادان منجر به رشد عملیات تخلیه و بارگیری و  تمایل به انجام صادرات کالاهای مختلفی همچون آبزیان و تنقلات از بندر آبادان در سال ۱۴۰۲ شد و بهمین خاطر ، گاهآ عملیات صادرات در ایام تعطیل از جمله پنج شنبه و جمعه صورت می گرفت.

گفتنی است، شهرستان آبادان دارای سه بندر صادراتی در شهرهای آبادان، اروندکنار و چوئبده است و به آب های بین المللی دسترسی دارد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

​بازدید 17 هزار گردشگر دریایی از بندر امیرآباد تا روز 10 فرودین ماه سال جاری

س فروردین 14 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی موسی پور گرجی افزود: در این راستا همانند سنوات گذشته، اقدامات لازم از قبیل تشکیل کمیته سفرهای دریایی بر اساس دستورالعمل سازمان بنادر و دریانوردی ، انجام مانورهای آمادگی به منظور مقابله با حوادث احتمالی ، […]
​بازدید 17 هزار گردشگر دریایی از بندر امیرآباد تا روز 10 فرودین ماه سال جاری

همچنین بخوانید: