حجم ترانزیت کالا در بنادر استان بوشهر ۲۷ برابر شد / بیش از ۶۴ میلیون تن کالا در بنادر استان تخلیه و بارگیری شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد شکیبی نسب در تشریح عملکرد یکساله بنادر استان اظهار کرد: در سال گذشته میزان تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر استان بوشهر با افزایش ۴.۸ درصدی به ۱۰ میلیون و ۸۶۰ هزار تن افزایش پیدا کرد.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در بنادر استان نیز با رشد ۶.۲ درصدی به ۵۳ میلیون و ۲۷۳ هزار تن رسید.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در مدت یاد شده میزان ترانزیت در بنادر استان نیز رشدی خیره کننده داشت و با رشد ۲۷ برابری به ۲۶۵ هزار و ۴۵۹ تن افزایش پیدا کرد.

 

شکیبی نسب ادامه داد: میزان صادرات نفتی بنادر استان نیز در سال ۱۴۰۱، ۱۹ میلیون و ۷۲۶ تن بود که در سال گذشته با افزایش ۱۴.۸ درصدی به ۲۲ میلیون و ۶۴۸ هزار تن رسید.

 

وی یادآور شد: در سال گذشته همچنین ۱۳۸ هزار و  ۸۸۵ TEU کانتینر در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.

 

شکیبی نسب عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ همچنین ۲۷۱ هزار و ۱۶۶ نفر مسافر در بنادر استان جابجا شد که در این شاخص نسبت به سال ماقبل آن رشد ۸.۷ درصدی حاصل شده است.

 

شکیبی نسب یادآور شد: در سال گذشته متوسط شناورهای ورودی و خروجی در بنادر استان ۷ هزار و ۴۰۰ فروند بود که از این شمار حدود پنج هزار شناور زیر یک هزار تن بوده است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دریای خزر از امروز و خلیج فارس از فردا متلاطم می‌ شود

ش فروردین 18 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه تین نیوز سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش ارتفاع موج در ردیای خزر و خلیج فارس طی امروز و فردا و احتمال آسیب به شناورهای سبک هشدار داد. به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی، […]

همچنین بخوانید: