انجام ۵ میلیون و ۴۳۷ هزار تردد دریایی تا ۱۱ فروردین/ ترافیک روان جابجایی مسافران و گردشگران دریایی در بنادر جنوبی و شمالی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، کاپیتان اله‌مراد عفیفی‌پور در مورد آخرین وضعیت طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ با بیان اینکه تا صبح یکشنبه ۱۲ فروردین ماه، معادل ۳میلیون و ۲۳۰ هزار تردد مسافری دریایی به همراه ۲ میلیون و ۲۰۷ هزار تردد گردشگری دریایی صورت گرفته است، اظهار داشت: جمعا ۵ میلیون و ۴۳۷ هزار تردد دریایی از ابتدای طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ (۲۴ اسفند ۱۴۰۲) تا ۱۱ فروردین‌ماه سال جاری در بنادر شمالی و جنوبی کشور انجام شده است.

وی افزود: در همین بازه زمانی، ۶۰۵ هزار دستگاه خودرو بین سرزمین اصلی و جزایر کیش و قشم جابجا شده‌ است و در عین حال ۲۷ هزار تردد شناور مسافری، وظیفه جابجایی و حمل مسافران عزیز را عهده‌دار بوده‌‌است.


سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۴۰۳ با تاکید بر اینکه خوشحال هستیم که با توجه به برنامه‌ریزی، نظارت، پایش و رصد مداوم همکاران سازمان بنادر و دریانوردی در تمامی مبادی مجاز مسافری و گردشگری دریایی شمال و جنوب کشور، هیچ گونه حادثه‌ای رخ نداده است، عنوان کرد: همچنین جابجایی مسافران و گردشگران دریایی با ترافیک روان در حال انجام است.


شماره تماس ۱۵۵۰ جهت اعلام اضطرار دریایی


عفیفی‌پور اعلام کرد: مسافران دریایی می‌توانند از هر کجای استان‌های ساحلی در صورت بروز هرگونه سانحه دریایی با شماره چهار رقمی ۱۵۵۰ جهت اعلام اضطرار دریایی و بدون نیاز به گرفتن کد پیش شماره به راحتی و به طور مستقیم با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی جهت ارائه گزارش حادثه و درخواست کمک تماس حاصل کنند.


مسیرهای تردد مجاز دریایی در هرمزگان


وی درباره مسیرهای تردد مجاز دریایی در استان هرمزگان، بیان کرد: تردد از بندر شهیدحقانی به بندر شهید ذاکری قشم و بالعکس، از بندر شهیدحقانی بندرعباس به هرمز و بالعکس، از بندر شهید ذاکری قشم به هرمز و بالعکس، از بندر شهید ذاکری قشم به جزیره لارک و بالعکس، از بندر پل به بندر لافت و بالعکس، از بندر شهید حقانی به جزیره بوموسی و بالعکس، از بندر آفتاب به جزیره کیش و بالعکس، از بندر چارک به جزیره کیش و بالعکس، از بندر شیب‌دراز به جزیره هنگام و بالعکس و تردد از بندر کندالو به جزیره هنگام و بالعکس از جمله مسیرهای دریایی مجاز است.


سخنگوی سازمان بنادردر طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ خاطر نشان کرد: تردد از بندر شهید باهنر بندرعباس به بندر بهمن قشم و بالعکس، از بندر لنگه به جزیره کیش و بالعکس و همچنین تردد از بندر لنگه به جزیره بوموسی و بالعکس به عنوان مسیرهای پشتیبان در نظر گرفته شده است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فیلیپین امنیت دریایی خود را تقویت می‌کند

ش فروردین 11 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقهتهران- مرین‌پرس- رئیس‌جمهور فیلیپین با صدور دستوری رسمی، شورای دریایی این کشور را برای مقابله با چالش‌ها در دریای جنوبی چین، تقویت کرد و برنامه‌ریزی برای تقویت امنیت را خواستار شد. منبع

همچنین بخوانید: