ثبت رکورد عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ثبت رکورد عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار TEU عملیات کانتینری سال گذشته در بندرشهید رجایی ثبت شد.

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس نژاد روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: با وجود شرایط متاثر از تحریم‌ها با اتکا بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها داخلی، سال ۱۴۰۲ عملیات کانتینری دربندرشهید رجایی به بالاترین رقم خود طی ۶ سال گذشته رسید.

وی بیان کرد: اعمال شدیدترین تحریم‌ها و محدودیت‌های سال‌های اخیر و نیز ایجاد تنگناهای اقتصادی بر علیه صنعت حمل ‌و نقل دریایی کشور تاثیرات زیان‌دهی در حوزه کانتینری تحمیل کرده بود که با فعالیت های محور گونه و سازوکارهای لازم از سوی نیروهای متخصص شاغل در این مجموعه سال گذشته شاهد افزایش ۱۱ درصدی در عملیات کانتیری بودیم.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به پهلودهی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فروند شناور کانتینری به‌منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری در سال گذشته خاطر نشان کرد: در سال گذشته میزان کانتینرهای وارداتی نسبت به سال ۱۴۰۱ ثابت بوده اما میزان کانتینرهای صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته عباس‌نژاد؛ با بهره‌گیری از شاخص‌های موجود و همچنین ترسیم برنامه مبنایی از سوی کارشناسان شاغل در این حوزه برابر با ضوابط ابلاغی، ترانزیت خارجی بخش کانتینری نیز افزایش ۲۷ درصدی را به ثبت رسانده است.

وی با اشاره به راهبردهای سال ۱۴۰۳ در بزرگترین بندر کانتینری کشور گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت ایحاد شده و تدوین و اولویت‌بندی راهبردهای جدید هم‌ راستا با سیاست‌های ۹گانه حمل‌ ونقل دریایی ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب به طور خاص در حوزه کانتینری اعم از سخت افزاری و نرم افزاری تمام تلاش خود را در راستای شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» بکار خواهیم گرفت.

بندر شهید رجایی با دارا بودن ۱۲ پست اسکله کانتینری، ۳۰ دستگاه گنتری کرین و انواع تجهیزات مرتبط با حمل و نقل کانتینر بزرگترین بندر کانتینری کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

بازنشر مرین‌پرس به نقل از گفتمان دریا

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نمی‌توان به آینده کریدور هند- اروپا خوشبین بود

ی فروردین 26 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بعید است که روند شکل گیریِ کریدور هند- خاورمیانه- اروپا به روال گذشته ادامه یابد و احتمالا انگیزه کشورهای عربی برای مشارکت در چنین کریدوری که رژیم صهیونیستی هم در آن نقش دارد، کاهش یافته و نمی‌توان به آینده […]

همچنین بخوانید: