ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ بندر خرمشهر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ بندر خرمشهر




تین نیوز


 مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: سال ۱۴۰۲ با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات ۳۸ هزار تن، بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ کل بندر خرمشهر به ثبت رسید. 

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی عسکری مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال گذشته با تمرکز بر روی ظرفیت های کم نظیر بندر خرمشهر و تلاش و همت جهادی، آمار ۲ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۸۸۸ تن عملیات تخلیه و بارگیری به ثبت رسید.

وی ادامه داد: بندر خرمشهر در عملکرد تخلیه و بارگیری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل، رشد ۲۷ درصدی را تجربه کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: ۹۰ درصد این عملیات مربوط به بخش صادرات بود که با توجه به آمار به ثبت رسیده، بندر خرمشهر در جایگاه سوم بنادر کل کشور قرار گرفت.

عسکری اظهار کرد: ۲۹ درصد رشد در بخش صادرات، ۱۳ درصد رشد در بخش واردات، ۲۹ درصد رشد در فله خشک، ۱۷ درصد رشد در بخش کانتینری، ۲۶ درصد رشد در بخش تردد کامیون و ۱۳ درصد رشد در تردد شناورهای عملیاتی از دیگر پیشرفت های بندر خرمشهر در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل بود.

وی تأکید کرد: سال ۱۴۰۲ با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات ۳۸ هزار تن، بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ کل بندر خرمشهر به ثبت رسید.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: یکی دیگر از اقدامات ماندگار و بی سابقه در سال ۱۴۰۲، انهدام ۱۹۰ ردیف کالای متروکه برای نخستین بار در بندر خرمشهر بود که با این اقدام، فضای قابل توجهی از فضای اشغال شده انبارها، کاهش یافت و فرصت برای سرمایه گذاری جدید ایجاد شد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از تین‌نیوز

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کاهش مقاصد صادراتی ایران تهدیدی بر توسعه تجارت

د اردیبهشت 3 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه ۷۵ درصد از صادرات ایران در سال 1383 به 18 کشور بوده، اما این تعداد در سال 1400 به ۵ کشور (چین، عراق، امارات، ترکیه و هند) کاهش یافته.   به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، یکی از مؤلفه‌های مقاوم‌سازی اقتصاد در تجارت خارجی، عدم وابستگی […]

همچنین بخوانید: