چابهار، دروازه ترانزیت شرق ایران

زمان مطالعه: 1 دقیقه

چابهار، دروازه ترانزیت شرق ایران




تین نیوز


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان در بازدید از بندر چابهار، گفت: در فروردین ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، یک هزار و ۱۰۲ تن کالا از طریق این مرز به خارج از کشور ترانزیت شده که رشد ۹ برابری ترانزیت کالا از مرز آبی چابهار را نشان می دهد.

 

به گزارش ترابرنیوز به نقل از ایسنا، شهرام مبارکی با اشاره به رشد قابل توجه بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان، گفت: مرز آبی چابهار به عنوان مهمترین بندر تجاری در خارج از خلیج فارس، دروازه ترانزیت شرق ایران و یک منطقه راهبردی برای توسعه ترانزیت و تجارت بین المللی محسوب می شود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان بیان کرد: بندر چابهار در محل تلاقی ۲ کریدور ترانزیتی جهانی شمال – جنوب و شرق – غرب قرار گرفته است که این امر از مهمترین مزیت های محور شرق کشور بشمار می رود.
وی گفت: در جهان امروز، بخش حمل و نقل از جمله بخش های زیربنایی اقتصاد هر جامعه است که علاوه بر تحت تأثیر قراردادن فرآیند توسعه اقتصادی خود نیز در جریان توسعه دچار تغییر و تحول می شود.
مبارکی خاطرنشان کرد: امروزه حمل و نقل یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب می شود و به دلیل داشتن نقش زیربنایی تأثیر فراوانی بر فرآیند رشد اقتصادی کشور دارد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از تین‌نیوز

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پروژه ساگارمالا هند؛ رقابت سرسخت هند با چین

پ اردیبهشت 20 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه تین نیوز  پروژه ساگارمالا، یکی از بزرگترین پروژه های سرمایه گذاری در زمینه توسعه بندرگاه ها و زیرساخت های حمل و نقل در هند است که به منظور افزایش تجارت و ارتباطات با سایر کشورها با تمرکز بر فعالیت های بندری آغاز شده است. این پروژه […]

همچنین بخوانید: