آماده تعامل با کشور‌های همسایه در قالب اقتصاد دریامحور هستیم

زمان مطالعه: 1 دقیقه

آماده تعامل با کشور‌های همسایه در قالب اقتصاد دریامحور هستیم

 

به گزازش خبرنگار مانا؛ عباس علی‌آبادی که در آیین گشایش نخستین رویداد همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران سخن می‌گفت با بیان اینکه دریا در تمام بخش‌های آن مهم است، تصریح کرد: یکی از کمبودهای ما در حوزه دریا آشنایی ناکافی با دانش دریا است.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های ما به ویژه دانشگاه‌های مناطق دریایی باید دریاپایه شوند تا در این زمینه شاهد رشد و توسعه لازم باشیم.

وزیر صمت دریا را موضوعی حیاتی دانست و افزود: هم اکنون با توجه به دسترسی وسیع کشور به دریا در حال اجرای پروژه‌ای هستیم که طی آن سالانه دو میلیارد متر مکعب آب شیرین شده و به مناطق مرکزی کشور منتقل خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری در ابلاغیه توسعه دریامحور تمام ملزومات لازم را آورده‌اند، گفت: بر‌اساس همین ابلاغیه آماده‌ تعامل سازنده با کشورهای همسایه و همجوار هستیم.

علی‌آبادی با اشاره به موقعیت راهبردی کشور در حوزه دریا خاطرنشان کرد: دریا باید از دو محور اقتصاد و اقتدار مورد بررسی قرار گیرد و این اقتدار در تعامل و مشارکت با همسایگان به دست می‌آید.

وی با اشاره به اینکه تنها در دو حوزه توسعه ناوگان و فراساحل حدود ۳۰ میلیارد دلار ظرفیت سرمایه‌گذاری در کشور وجود دارد، ادامه داد: آمادگی این را داریم در تمام حوزه‌های دریایی از زیر ساخت تا ساخت شناور و صیادی و تجاری سرماگذاران را حمایت کنیم.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امضاء ۳ میلیارد دلار تفاهم‌نامه در رویداد همتایابی اقتصاد دریامحور

س اردیبهشت 25 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی گفت: در نخستین رویداد همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران تفاهم‌نامه‌هایی به ارزش ۳ میلیارد دلار به امضا رسید.   به گزارش خبرنگار مانا؛ محمدمهدی سالاری در آیین گشایش نخستین رویداد همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران با اعلام این خبر تصریح […]
امضاء ۳ میلیارد دلار تفاهم‌نامه در رویداد همتایابی اقتصاد دریامحور

همچنین بخوانید: