تضمین مادام العمر عملکرد کشتی‌ها‌ی جدید توسط کشتی‌سازان ژاپنی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 

تضمین مادام العمر عملکرد کشتی‌ها‌ی جدید توسط کشتی‌سازان ژاپنی

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سایت پورت نیوز با اشاره به اینکه این پروژه تحقیقی صنعتی به صورت موفقیت آمیزی پس از سال‌ها تکمیل شده و مورد تأیید مؤسسه رده بندی ClassNK قرار گرفته ارتباط بین کشتی‌سازان و مالکان کشتی را به گونه‌ای فراهم می‌کند تا کشتی در دوران فعالیت خود به صورت گارانتی زیر نظر این کارخانه کشتی‌سازی عمل کند.  

در ادامه این گزارش آمده است: هدف این پروژه فعال کردن داده‌های طراحی منحصر بفردی است که توسط کشتی سازان ژاپنی به کار گرفته می‌شود و بهینه سازی، کارآیی و ایمنی در دریا را تضمین می‌کند.

کشتی‌هایی که توسط مالکان به شرکت‌های NYK، MTI، میتسویی و میسوبیشی سفارش داده می‌شوند براساس قرارداد این پروژه به صورت تضمینی تا پایان فعالیت از خدمات پشتیبانی این کارخانجات بهره‌مند خواهند شد.   

بر‌اساس این گزارش نتایج امکان‌سنجی انجام شده نشان می‌دهد در واقع یک اشتراک‌گذاری داده  بین  کارخانه کشتی‌سازی، مالکان کشتی، مدیران کشتی، اجاره کنندگان و سایر ذی‌نفعان صورت می‌گیرد و داده‌های عملیاتی و طراحی کشتی‌ها در مدتِ فعالیت از طریق کارشناسان رصد می‌شود و در صورت پیدا شد‌ن عیوب در کشتی، کارخانه سازنده موظف به برطرف کردن آن به صورت آنلاین با استفاده از این سیستم و فنّاوری‌هایی مانند پرینت سه بعدی است. در واقع شرکت سازنده به نوعی تأمین قطعات و تعمیر کشتی را برعهده دارد.

تضمین مادام العمر عملکرد کشتی‌ها‌ی جدید توسط کشتی‌سازان ژاپنی

در گزارش آمده است قرارداد ساخت این قبیل کشتی‌ها با کشتی‌های دیگر تفاوت دارد و هزینه‌های تعمیرات احتمالی در آینده نیز در قرار‌داد لحاظ می‌شود.

کارشناسان و متخصصان کشتی‌سازی ژاپنی ۳۰ مورد را شناسایی  کرده‌اند که تضمین می‌کند کشتی پس از تحویل توسط مشتری در صورت پیدا کردن عیب‌های لازم از طریق مدل‌های پرینت سه بُعدی و سایر فنّاوری‌های روز نسبت به برطرف کردن مشکلات بلافاصله اقدام می‌شود تا چرخه بهبود کارآیی عملیاتی و ایمنی کشتی تا پایا‌ن مدت زمان لازم فعالیت تضمین شود.  به گفته کارشناسان این عمل کشتی سازان ژاپنی گارانتی کشتی‌ها به صورت مادام العمر است.  

از آن جایی‌که این پروژه صنعتی و تحقیقاتی توسط انجمن رده بندی ClassNK مورد تأیید قرار گرفته، قرارداد تجاری انجام  شده بین مالکان کشتی و صاحبان کالا و یا اجاره کنندگان به صورت صد درصد تضمینی به نفع مالکان کشتی انجام می‌شود.  

قرار است اجرای این پروژه از ابتدای ۲۰۲۵ میلادی آغاز شود که نشان دهنده پیشرفت بالقوه متخصصان ژاپنی به منظور غلبه بر موانع سنتی کشتی‌ها است، این مشارکت بین کارخانجات کشتی‌سازی و مالکان شرایطی را فراهم می‌کند تا مالکان داده‌های لازم در ارتباط با موارد و عیب موجود در کشتی را به معماران و مهندسان کارخانه کشتی‌سازی منتقل کنند و آن‌ها ضمن رفع عیب تجربیات بیشتری کسب کنند.

این پروژه با نام NAPA یک نرم فزار پیشرو ارائه دهنده خدمات دیجیتال برای صنعت حمل‌و‌نقل دریایی است که ازعلم داده‌ها برای ایمن‌تر و پایدارتر شدن حمل‌و‌نقل دریایی در کشتی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و رابطه بین کارخانجات و مالکان کشتی را بیشتر می‌کند.  

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آیت‌الله رییسی خستگی‌ناپذیرترین رییس جمهور تاریخ انقلاب بود

ش خرداد 5 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرنگار مهر، دریادار علیرضا تنگسیری شامگاه جمعه در آئین افتتاحیه اجلاسیه ۲۶۱ شهید شهرستان لامرد که همراه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت با حضور مسؤولان و مردم در مصلی الغدیر (نمازجمعه) شهر لامرد برگزار شد ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای […]
آیت‌الله رییسی خستگی‌ناپذیرترین رییس جمهور تاریخ انقلاب بود

همچنین بخوانید: