تخلیه سالانه ۵ هزار تُن ماهی کیلکا در بندر انزلی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

تخلیه سالانه ۵ هزار تُن ماهی کیلکا در بندر انزلی

 

الیاس واحدی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هم اکنون تمام تخلیه صید کیلکا ماهیان استان گیلان که حدود پنج هزار تُن در سال است در بندر ماهیگیری انزلی در گیلان صورت می‌گیرد.

مدیر‌کل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، افزود: شیلات استان گیلان با همکاری سازمان شیلات ایران، مدیریت بهره برداری این بندر را در چارچوب قوانین و مقررات به بخش غیردولتی واگذار کرده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از فضای اسکله بندر صیادی انزلی به گردشگری دریایی اختصاص داده شده که با استقبال بسیار خوب اهالی بومی و مسافران همراه است، اذعان داشت: شیلات ایران در کنار حمایت از رونق گردشگری دریایی در زیرساخت‌های خود، به ترویج غذا‌های دریایی و اشاعه فرهنگ آبزی مصرفی نیز بسیار بها می‌دهد و از سرمایه گذاری برای راه اندازی رستوران آبزیان در داخل بندر انزلی حمایت می‌کند.

واحدی یادآور شد: با توجه به اینکه مصرف انسانی ماهی کیلکا به رغم مزیت‌های این گونه آبزی بسیار کم است، راه اندازی طبخ این آبزی در بنادر شمال به این هدف کمک شایانی خواهد کرد.

مدیر‌کل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، بیان داشت: طبخ کیلکا در بابلسر و بیرون از محدوده بندر ماهیگیری در حال انجام است که با اقبال عمومی همراه شده است و اگر این اقدام در سایر نقاط به ویژه در داخل بنادر ماهیگیری شمال صورت گیرد در گسترش فرهنگ دریادوستی و آبزی مصرفی که در راستای حفاظت از محیط زیست و تأمین سلامت جامعه است، مؤثر مواقع خواهد شد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید سردار محترم فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) از شرکت صدرا - بوشهر - شركت صنعتی دریایی ایران

ش خرداد 5 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه بازدید سردار محترم فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) از شرکت صدرا – بوشهر سردار عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به همراه مدیر عامل هلدینگ تخصصی دریایی از ظرفیت ها، زیر ساخت ها و پروژه های شرکت صدرا در منطقه جنوب (بوشهر) بازدید نمودند. […]

همچنین بخوانید: