دعوت سازمان IMO برای برگزاری مراسم روز جهانی دریانورد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دعوت سازمان IMO برای برگزاری مراسم روز جهانی دریانورد

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت missiontoseafarers؛ در این اطلاعیه که از سوی سازمان IMO و تمامی سازمان‌های ذی‌نفع صادر شده آمده است: امسال نیز برای حمایت از دریانوردان در تاریخ ۲۵ ژوئن (چهارم تیر) قرار است جشنی در سراسر جهان به منظور حمایت از این اقشار زحمتکش برگزار شود  به همین جهت آمادگی خود را با شرکت در کمپین معرفی شده، اعلام کنند.

در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه اولین سفر دریایی مستند حدود ۳۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح  انجام  شده است آمده از آن زمان تاکنون حمل‌ونقل دریایی به مرحله‌ای رسیده که ۹۰ درصد تجارت جهانی صرفاً از طریق دریا انجام می‌شود، زیرا حمل‌و‌نقل دریایی همچنان مقرون به‌صرفه‌ترین راه حمل‌و‌نقل کالا است.  
در این ارتباط زیست شناسان و اقیانوس شناسان در هر کشوری که هستند زندگی خود را وقف کسب اطلاعات بیشتر درباره اعماق اقیانوس‌ها و تاریخ حمل‌ونقل دریایی کرده‌اند.  

در همین حال سازمان بین‌المللی دریانوردی اعلام کرده روز جهانی دریانورد همزمان با ۲۵ ژوئن (چهارم تیرماه) برای به رسمیت شناختن سهم دریانوردان در زندگی روزمره ما برگزار خواهد شد.  

در ادامه این گزارش آمده است روز جهانی دریانورد اولین بار در سال ۲۰۱۰ میلادی بر‌اساس بازنگری در کنوانسیون بین‌المللی (MLC) در جهان اعلام شد، تا دریانوردان مورد حمایت بیش از پیش سازمان‌ها و شرکت‌های دریایی در زمینه ارتقاء سطح آموزش، رفاه، ایمنی، رعایت استاندارد، حقوق و مزایای مناسب قرار گیرند.

به همین جهت با  برگزاری روز جهانی دریانورد، عموم مردم با نقش دریانوردان در زندگی خود و تلاش آنان در شکوفایی اقتصاد جهانی آگاه‌تر شده‌اند.

در اطلاعیه سازمان بین‌المللی دریانورد که مورد حمایت سازمان‌های مردم نهاد قرار گرفته کمپین SafetyTipsAtSea حول محور نکات ایمنی راه اندازی شده تا کسانی که در دریا و یا شرکت‌های کشتیرانی فعالیت می‌کنند نظر‌ات خود را پیرامون برگزا‌ری هرچه بهتر جشن اعلام کنند و درباره مسائلی که قرار است در چنین روزی توسط دست اندرکاران مراسم  مطرح شود، دیدگاه خود را بیان کنند.

علاقمندان می‌توانند با استفاده از هشتگ SafetyTipsAtSea در توییتر، فیسبوک و یا اینستاگرام نظرات خود را برای تشویق دریانوردان که نقش حیاتی در زندگی ما دارند، اعلام کنند.

 در این کمپین سازمان‌ها و ذی‌نفعان دریایی اعلام کنند برای ایجاد تغییر در زندگی دریانوردان و مأموریت‌هایی که برای آنان در نظر گرفته می‌شود،  چه نوع حمایتی پیشنهاد می‌کنند.  

در پایان این گزارش آمده است که افرادی که مسئولیت مدیریت یک سازمان دریایی را دارند متعهد به ارائه حمایت مداوم از دریانوردان و خانواده آنان هستند و باید به آن‌ها کمک کنند. دریانوردان با طیف گسترده‌ای از چالش‌ها مواجه هستند و حمایت از آنان نباید صرفاً محدود به روز جهانی دریانورد باشد بلکه باید حمایت به طور مداوم باشد. مردم شاهد بودند در‌یانوردان در بحران دریای سرخ و دوران کرونا چه تلاش‌هایی به عمل آوردند تا صنعت کشتیرانی همچنان فعا‌لانه در کار ارسال کالا نقش ویژه داشته باشد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هشدار وقوع سیل و تخریب محصولات کشاورزی درکشور

ش خرداد 5 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی، امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، نیمه شرقی کردستان و کرمانشاه، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، یزد، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان و خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق گاهی […]

همچنین بخوانید: