پیشرفت ۹۸ درصدی مطالعات مهندسی فاز نخست میدان گازی پارس شمالی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پیشرفت ۹۸ درصدی مطالعات مهندسی فاز نخست میدان گازی پارس شمالی

پیشرفت مطالعات طراحی پایه فاز نخست میدان مستقل گازی پارس شمالی به ۹۸ درصد رسید.

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، به نقل از روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس، محمد‌حسین متجلی، مدیرعامل این شرکت به منظور بررسی اقدامات و برنامه‌های توسعه میدان گازی پارس شمالی، از تاسیسات فراساحل و اراضی خشکی این میدان بازدید کرد.

در جریان بازدید مدیرعامل و معاون طرح‌های توسعه شرکت نفت و گاز پارس از بخش خشکی و سازه‌های موجود فراساحل طرح توسعه میدان گازی پارس شمالی، مجری این طرح با اشاره به پیشرفت ۹۸ درصدی مطالعات طراحی پایه، گزارشی از آخرین وضعیت سکوها و جکت‌های چاه‌های این میدان ارایه کرد.

بر اساس این گزارش با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی شرکت نفت و‌گاز پارس، قرار است به‌زودی با انتخاب پیمانکار ذیصلاح نسبت به ایمن‌سازی چاه‌ها اقدام شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در این بازدید، به اخذ مجوز‌های لازم برای آغاز ساخت جکت اشاره و تأکید کرد که به زودی با انتخاب پیمانکار سازنده نسبت به ساخت جکت برای نصب و سپس آغاز عملیات حفاری چاه‌های میدان پارس شمالی اقدام خواهد شد.

متجلی بر تسریع در روند اخذ مصوبات از سوی شرکت ملی نفت ایران برای پیگیری عملیات توسعه‌ای در میدان گازی پارس شمالی تاکید کرد.

بدین ترتیب با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی شرکت ملی نفت ایران به منظور توسعه بزرگ‌ترین میدان مستقل گازی کشور و همچنین پیگیری‌ها و اقدام‌های شرکت نفت و گاز پارس به عنوان متولی این امر در راستای تکمیل مطالعات مهندسی و طراحی پایه فاز نخست، گام‌های عملیاتی و اجرایی توسعه میدان پارس شمالی با انجام مناقصات و انتخاب پیمانکار در برنامه‌های آتی، آغاز خواهد شد.

بر پایه این گزارش، مدیرعامل و معاون طرح‌های توسعه شرکت نفت و گاز پارس در بازدید از اراضی و اسکله صیادی مجاور میدان گازی پارس شمالی، بر ضرورت توجه و حمایت بخش‌های متولی مسئولیت‌های اجتماعی از جامعه محلی و اقشار آسیب‌پذیر بومی همجوار به عنوان ذینفعان اصلی صنعت نفت در قالب برنامه توسعه میدان با هدف رونق کسب و‌ کار و توسعه متوازن و همگام جامعه محلی با فعالیت‌های توسعه‌ای میدان گازی پارس شمالی تاکید کردند.

انتهای پیام/

بازنشر مرین‌پرس به نقل از گفتمان دریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ماجرای پیش دستی در دفاع از جزایر سه گانه

ی خرداد 6 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه روایت امیر دریادار سیاری از شایعه حمله شیخ نشین‌ها برای اشغال جزایر سه گانه و سفر به همراه خانواده به جزیره بوموسی.   به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، امیر دریادار سیاری درباره شایعه حمله شیخ نشین‌ها برای اشغال جزایر سه گانه، برای نخستین بار از […]

همچنین بخوانید: