اختلال در صدور نفت روسیه با اعمال تحریم‌های جدید آمریکا

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اختلال در صدور نفت روسیه با اعمال تحریم‌های جدید آمریکا

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از بلومبرگ دریایی؛ از ماه اکتبر تا‌کنون ۴۰ کشتی نفتکش حامل نفت روسیه به فهرست قبلی تحریم شده  توسط وزارت خزانه داری آمریکا اضافه شده است. به این دلیل که روسیه قصد داشت بالاتر از قیمت تعیین شده غرب نفت خود را صادر کند.

در ادامه این گزارش آمده است اگرچه روسیه مجبور شده اسامی برخی تانکر‌های نفتی را عوض کند با این حال اکثر تانکر‌های روسی توسط آمریکا و هم پیمانان رصد می‌شود  و در حال حاضر آن‌ها  با  مشکل تخلیه در برخی بندرگاه‌ها  مواجه هستند.

بر‌اساس این گزارش ۲۱ فروند از ۴۰ کشتی متعلق به کشتیرانی دولتی روسیه Sovcomflot PJSC توسط هلدینگ Hennesea Ltd در امارات متحده عربی کنترل می‌شود، این کشتی‌ها بخش کوچکی از ناوگان سایۀ تانکر نفتی روسیه را تشکیل می‌دهند که با حمایت شرکت نیابتی برای دور زدن تحریم اتحادیه اروپا و آمریکا خدمات حمل‌و‌نقلی را ارائه می‌دهند که در حال حاضر با مشکلاتی روبه‌رو هستند.  

از دیگر کشتی‌های این لیستِ ۴۰ فروندی تانکر یاسا گلدن در این فهرست قرار دارد و در سواحل تگزاس لنگر انداخته است و امکان تخلیه نفت ندارد.  

داده‌های ردیابی شده که در ارتباط با ردیابی کشتی به خبرگزاری بلومبرگ اعلام شده نشان می‌دهد کشتی‌های تحریم شده در حال حاضر بیکار و برخی خالی و امکان تخلیه بار ندارند.  

در ادامه این گزارش آمده است اگرچه تانکر نفتی فرستنده‌هایی را که به سیستم ردیابی دیجیتال متصل هستند خاموش می‌کنند، اما با اینحال در حال عبور از تنگه بسفر ترکیه سیگنال‌های آن‌ها قابل دریافت است.  

تنها کشتی‌هایی که در حال حاضر به راحتی نفت روسیه را صادر می‌کنند کشتی‌هایی هستند که با محموله نفتِ خام به سمت چین در حرکت هستند که شامل تحریم‌های جدید اعمال شده نمی‌شوند.  

به طور کلی در حال حاضر ۱۸ فروند کشتی روسی تحت نظارت شرکت Hennesea به لیست خزانه داری اضافه شده که بیکار هستند.  

همانگونه که اشاره شد روسیه برای مقابله با تحریم‌ها اسامی برخی کشتی‌ها را عوض کرده است، با اینحال صدور نفت در حال حاضر توسط نفتکش‌های روسیه چندان مطلوب نیست. اسامی برخی از تانکر‌هایی که تغییر نام داده‌اند به شرح جدول زیراست:

 

اختلال در صدور نفت روسیه با اعمال تحریم‌های جدید آمریکا

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برگزاری مراسم روز جهانی دریانورد؛ 12 تیرماه

د خرداد 7 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه گروه ترابران مراسم روز جهانی دریانورد، امسال با تولیت سازمان بنادر و دریانوردی و به میزبانی انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران 12 تیرماه با حضور مقامات لشکری و کشوری و با تجلیل از دریانوردان نمونه برگزار می‌شود. سید امیر سعیدی، کارشناس دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور […]
دریانورد

همچنین بخوانید: