کاهش ۷۴ درصدی ترانزیت کشتی‌های فله‌بر از کانال پاناما

زمان مطالعه: 1 دقیقه

کاهش ۷۴ درصدی ترانزیت کشتی‌های فله‌بر از کانال پاناما

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از safety4sea؛ مسیر‌های آسیب دیدۀ حمل فله خشک نسبت به سال ۲۰۲۳ میلادی حدود ۳۱ درصد افزایش یافت.

بر‌اساس این گزارش محدودیت حمل‌و‌نقل روزانه در کانال پاناما تأثیر بسزایی بر بازار فله خشک گذاشت، زیرا مدیران کانال پاناما کشتی‌های کانتینری را در اولویت برای ترانزیت قرار دادند.

«فیلیپ گویا» تحلیلگر ارشد حمل‌و‌نقل بیمکو در این زمینه گفت: سطح پایین آب در دریاچه گاتون پاناما باعث محدودیت در تعداد ترانزیت کشتی شد و سطح آبخور کشتی‌ها حداکثر به ۱۳.۴ متر (۴۴ فوت) رسید.  

این در حالی است که باید شرایط برای ترانزیت کشتی‌های فله‌بر به ۱۵.۵۲ متر یا ۵۰ فوت می‌رسید، به همین جهت کشتی‌های فله‌بر محدودیت بیشتری نسبت به سایر کشتی‌ها داشتند، زیرا در بین کشتی‌های کانتینری کشتی‌های کوچکتر مشاهده می‌شد که می‌توانستند از این کانال ترانزیت شوند.

وی در ادامه افزود: به علت محدودیت، کشتی‌های فله‌بر به جای ترانزیت از کانال پاناما به سمت دماغه امید نیک و کیپ تاون حرکت کردند که مسافت طولانی‌تری را متحمل شدند.  

وی در ادامه گفت: همین محدودیت‌ها باعث شد شاخص بالتیک برای کشتی‌های فله‌بر خشک بین ژانویه تا آوریل با نوسان ۲۰ تا ۳۰ درصدی مواجه شود.  

وی در ادامه با اشاره به اینکه زغال سنگ، فولاد، کود شیمیایی و غلات با محدودیت‌هایی برای ترانزیت از کانال پاناما مواجه شدند تأکید کرد: خوشبختانه قرار است اختلالات در کانال پاناما به زودی به پایان برسد و دوباره تردد روزانه کشتی‌ها از این کانال به ۳۲ فروند افزایش یابد که بخشی از آن‌ها را کشتی‌های فله خشک تشکیل می‌دهد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توسعه شناور‌های مسافربری و توریستی در منطقه آزاد اروند

ش خرداد 12 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه حجت‌الله عبدالملکی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر شاهد رونق گردشگری در منطقه آزاد اروند هستیم، اظهارداشت: هم اکنون در منطقه آزاد اروند از مبدأ بندر خرمشهر، امکان تردد شناور‌های مسافربری و گردشگری به بنادر عراق وجود دارد. مشاور رئیس […]
توسعه شناور‌های مسافربری و توریستی در منطقه آزاد اروند

همچنین بخوانید: