عبور از کریدور شمال – جنوب ایران جایگزین ایمنی برای کانال سوئز است

زمان مطالعه: 1 دقیقه

عبور از کریدور شمال - جنوب ایران جایگزین ایمنی برای کانال سوئز است

به گزارش مرین‌پرس به نقل از راشاتودی، آندری بلوسوف، معاون نخست‌وزیر روسیه، اعلام کرد که کریدور شمال – جنوب عبوری از ایران می‌تواند جایگزین ایمنی برای کانال سوئز باشد.

وی گفت که انتظار می‌رود حجم حمل و نقل انتقال کالاهای روس تا سال ۲۰۳۰ دو برابر بشود.

بلوسوف طی سخنانی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر مجمع اقتصادی اوراسیایی گفت که اهمیت کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال – جنوب و دیگر مسیرهای جایگزین به خاطر تغییر سمت و سوی بازارهای جهانی به سوی چین، آسیای جنوب شرق و خلیج فارس د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر حال افزایش است.

وی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر سخنان خود گفت: زیرساخت‌های کنونی حمل و نقل که به صورت تاریخی برای انتقال کالا بین شرق و غرب ایجاد شده‌اند، دیگر نمی‌تواند نیازهای جهان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برآورده کنند.

این مقام روس تأکید کرد که کریدور شمال – جنوب می‌تواند یک رقیب جدی برای کانال سوئز باشد.

بلوسوف تاکید کرد: کانال سوئز هم‌اکنون تنها مسیر اتصال آسیا به اروپا ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز طریق آب‌های عمیق است و چنین انحصاری می‌تواند برای اقتصاد جهانی مخاطره‌آمیز باشد.

وی برای اثبات مدعای خود حادثه سال ۲۰۲۱ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یادآوری کرد که یک کشتی کانتینربر ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز مسیر خود منحرف شد و کانال سوئز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای حدود یک هفته بست و تبعات ادامه‌داری برای اقتصاد جهانی به بار آورد.

کریدور شمال – جنوب یک مسیر ترانزیت  ترکیبی ریلی – دریایی – جاده‌ای ۷۲۰۰ کیلومتری است که با عبور ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز هند،‌ ایران، آذربایجان،‌ روسیه، و آسیای میانه به اروپا می‌رسد.

 

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لزوم بهره‌گیری از اصول پدافند زیستی در تمامی فعالیت‌های شیلاتی

ش آبان 7 , 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «مجید کوق» افزود: این سازمان با فعالیت‌ هایی از قبیل آبزی‌پروری (سردابی، گرمابی، میگو، خاویاری، قفس و…)، صید و صیادی (آب‌های ساحلی و فراساحلی) و فرآوری (کنسرو، پودر ماهی و فرآوری و بسته‌بندی) و تولید خوراک آبزیان […]

همچنین بخوانید: