ایجاد مراکز آموزش صنایع دریایی و کشتیرانی در گمیشان

استاندار گلستان ابراز امیدواری کرد که تاسیس هنرستان و مراکز آموزش رشته‌های مرتبط با صنایع دریایی و کشتیرانی در شهر ساحلی – مرزی گمیشان منجر به ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان منطقه و به دنبال آن استفاده بهتر از فرصت همجواری با ساحل و دریا شود.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، هادی حق شناس اظهار داشت: با توجه به اهتمام وزارت امور خارجه برای احداث یک مرکز آموزشی در گلستان، بهترین گزینه ایجاد یک مرکز هنرستانی مرتبط با صنایع دریایی با هدف رونق و توسعه اشتغال و فرصت سازی برای به کارگیری دانش آموختگان این مرکز در صنایع کشتیرانی داخل و خارج کشور است.

وی بیان کرد: گلستان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی دارای رتبه تک رقمی کشور بوده اما درآمد سرانه مردم این استان ۵۰ درصد میانگین درآمد سرانه مردم کشور است که خام فروشی و ایجاد نکردن ارزش افزوده در محصولات با استفاده از صنایع تبدیلی، از جمله دلایل این کاهش بهره وری است.

استاندار گلستان به حضور اقوام گوناگون در این استان از جمله ترکمن ها اشاره کرد و این ظرفیت را فرصت مناسبی برای توسعه روابط با کشور ترکمنستان دانست.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تراز آب دریای کاسپین ۱۲ درصد کم شد

ی شهریور 24 , 1398
سرپرست مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای کاسپین مستقر در ساری گفت که تراز آب این دریا در بهار سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۲ درصد کاهش یافت.
دریای کاسپین در بندر فریدون‌کنار

شاید برای شما جالب باشد