ایجاد منطقه آزاد گردشگری بندر سیریک نقش سازنده ای در توسعه سواحل دارد

شهردار بندر سیریک گفت: منطقه آزاد گردشگری در سیریک به عنوان اولین منطقه گردشگری در کشور می‌تواند در توسعه سواحل مکران نقش کلیدی را ایفا کند

ساحل بندر سیریک
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، با اذعان به اینکه شهر سیریک ظرفیت ایجاد اولین منطقه آزاد گردشگری کشور را دارد، بیان داشت: بندر سیریک با توجه به جایگاه، موقعیت راهبردی و توریستی مهم و استراتژیک به قطب گردشگری کشور تبدیل می‌شود.

شهردار شهر سیریک با اشاره به اهمیت بندر سیریک برای شرق استان و سواحل مکران افزود: هرمزگان از ویژگی های خوبی برخوردار است، و ار آنجاییکه هم قطب تجارت و صنعت کشور است و هم درزمینهٔ گردشگری پتانسیل‌های بی‌نظیری دارد؛ و از آنجاییکه شهرستان سیریک از نظر ساحلی ظرفیت بی‌نظیری را برای استان هرمزگان ایجاد کرده و می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری دریایی کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به قابلت‌های بندر سیریک در زمینه زیرساخت‌ها و ظرفیت ها بعنوان یک منطقه گردشگری خاطرنشان کرد: افزایش حجم توریست داخلی و خارجی، و همچنین تسهیل فرآیند حمل و نقل دریایی و ارائه بسته‌های تشویقی برای سرمایه گذاران، زمینی جهت ایجاد منطقه آزاد گردشگری در سیریک فراهم می شود.

شهردار شهر سیریک با اشاره به سفر چند وقت پیش وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به استان هرمزگان تصریح کرد: علی اصغر مونسان در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور، شهر بندر سیریک را به عنوان اولین منطقه آزاد گردشگری در سواحل مکران پیشنهاد دادند.

وی اشاره ای داشت به اقدامات یکساله شهرداری شهر سیریک و گفت: جاده باند دوم سیریک به میشی جهت رونق گردشگری تجاری در سیریک با اعتباری بالغ بر ۱۸.۵ میلیارد تومان که در سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این عنوان که فضای فرهنگی در شهرستان کم داریم افزود: به همین منظور نگار خانه ای در پارک ساحلی شهر سیریک با اعتباری بالغ بر دو و نیم میلیارد تومان در حال راه اندازی است.

کمالی در همین راستا اشاره ای کرد به ایجاد بزرگترین پارگ تفریحی شرق استان هرمزگان در سیریک و در ادامه اضافه کرد: این پارک در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در محله طاهروئی با تمام امکانات تفریحی در دست اقدام و اجرا می باشد.

شهردار شهر سیریک به دیگر اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و افزود: شهر سیریک ۱۵۰ هکتار بافت فرسوده دارد که بهسازی بافت های فرسوده شروع کرده ایم و همچنین آسفالت ۲۰ هزار متر مکعب از معابر شهری که در طول این یک سال انجام گرفته ودر کنار آن ساماندهی ۱۹۰ مخازن زباله در سطح شهر توسط شرکت خدمات شهر هم انجام گرفته است.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

منطقه ویژه اقتصادی بندر دیلم در دفتر ارزیابی زیست محیطی تصویب شد

چ مرداد 22 , 1399
پس از توقف طولانی منطقه ویژه اقتصادی بندر دیلم در دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست به تصویب رسید.
تصویب منطقه ویژه اقتصادی بندر دیلم در دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست

شاید برای شما جالب باشد