بندر آستارا آماده پذیرش کشتی شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبر داد: زیرساخت‌های لازم در بندر آستارا و این بندر مشکلی برای پذیرش کشتی ندارد.

به گزارش راد، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم در بندر آستارا از سوی سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد شده است، گفت: استانداردترین کانال ممکن در دریای خزر در بندر آستارا ایجاد شده و این بندر مشکلی برای پذیرش کشتی ندارد.

حسین یونسی درباره پروژه لایروبی بندر آستارا با اشاره به اینکه پروژه مذکور به‌صورت جهادی از سوی سازمان بنادر و دریانوری طی بازه زمانی ۳ ماهه در بخش لایروبی کانال و حوضچه بندر آستارا به اتمام رسید، اظهار کرد: این پروژه به‌صورت شبانه‌روزی از سوی لایروب‌های در نظر گرفته شده سازمان بنادر و دریانوردی کامل و در نهایت از ابتدای مهرماه سال جاری پروژه به شرکت مربوطه تحویل شد.

یونسی ادامه داد: به دلایل اعلامی از سوی شرکت مربوطه پروژه لایروبی بندر آستارا از ابتدای مهرماه تحویل نشد و در نهایت ۲۷ مهرماه بود که از طریق تامین دلیل کارشناس رسمی دادگستری پروژه را تحویل شرکت دادیم، هر چند بهانه‌جویی‌هایی در این رابطه وجود داشت.

وی با بیان اینکه در شرایطی تراز آب به شدت پایین آمده بود، عنوان کرد: با این وجود یک کانال کاملا استاندارد و بدون محدودیت تردد برای کشتی‌ها به شرکت مربوطه در بندر آستارا تحویل شد و طی ۳ تا ۴ ماهه گذشته هیچگونه محدودیت ترددی در بندر آستارا وجود نداشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تاکید بر اینکه زیرساخت های لازم به‌منظور تردد کشتی‌ها از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در بندر آستارا ایجاد شده است تا مقوله صادرات، واردات و ترانزیت از مسیر دریا به خوبی انجام شود، گفت: بندر آستارا در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است و پروژه لایروبی بندر نیز به اتمام رسید و تحویل شرکت مربوطه شد، اما متاسفانه استقبال مورد انتظار از سوی صاحبان کالا و فعالان اقتصادی محقق نشده است.

حسین یونسی با تاکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی زیرساخت‌های لازم در بندر آستارا را ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: ۲ پست اسکله در بندر وجود دارد و ظرفیت بندر آستارا معادل ۷۰۰ هزار تن است، اما در حال حاضر صرفا از ۲۰۰ هزار تن ظرفیت بندر استفاده می‌شود.

یونسی با بیان اینکه در بندر آستارا مشکلی برای پذیرش کشتی‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: در این بین نکته مهم این است که نمی‌توانیم صاحبان کالا را مجبور کنیم که از مسیر دریا، کالای خود را جابه‌جا کنند.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های لازم ایجاد و لایروبی بندر توسط سازمان بنادر و دریانوردی کامل شده است، انبار و بارانداز در بندر وجود دارد و از ۲ پست اسکله برخوردار هستیم و همه امکانات و زیرساخت‌های لازم برای تردد کشتی‌ها به بندر آستارا فراهم است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه به تازگی یک کشتی کانتینری با آبخور ۳.۸ متر به بندر آستارا آمده است، اظهار کرد: آبخور کشتی‌های رو-رو ۳.۵ متر است و اینکه برخی صاحبان کالا می‌گویند کشتی‌های رو-رو نمی‌تواند به بندر آستارا بیاید، صحیح نیست. / سازمان بنادر و دریانوردی

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نشریه راد – شماره ۵

چ بهمن ۱۲ , ۱۴۰۱
به گزارش راد، در شماره پنجم از دوهفته‌نامه راد با گزارش‌هایی تحلیلی به ایجاد مسیر تجاری بین قاره‌ای جدید توسط روسیه و ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا، بازخوانی جعبه سیاه توسعه بندر چابهار: جانشینان هند وارد می‌شوند؟، امنیت غذایی با استفاده از اقیانوس‌ها و تضمین تامین آب با شیرین‌سازی […]
نشریه راد – شماره ۵