ضرورت حمایت از توسعه طرح‌های آبزی پروری و صنایع فرآوری شیلات

 

ضرورت حمایت از توسعه طرح‌های آبزی پروری و صنایع فرآوری شیلات

به گزارش مرین‌پرس از بوشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در آئین افتتاح نخستین نمایشگاه صنایع شیلاتی ایران و جشنواره برگزیده‌های صنعت شیلات استان بوشهر اظهار داشت: در شرایط کنونی هندسه اقتصادی حاکم بر نظم نوین اقتصاد جهانی، شیلات و اقتصاد دریا پایه هم در حوزه تولید ثروت و هم در حوزه گسترش دانش‌ها نقش بسیار اثرگذاری را داراست.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه اهمیت دسترسی به دریا و آبراه‌ها در تاریخ هم نشان داده شده چرا‌که قدرت‌ها همیشه به دنبال تمرکز بر این مراکز بوده‌اند، گفت: اقتدار اقتصادی در این محور یک مقوله تاریخی اثبات شده است  درحالی‌که ما در گذشته در تولید ثروت، اشتغال و تولید اقتصاد در فضای ملی و بین‌المللی در حوزه اقتصاد دریا پایه ضعیف عمل کرده‌ایم.
امام جمعه بوشهر اضافه کرد: برای اثرگذاری در نظم نوین اقتصاد جهان آینده باید خود را در مؤلفه ظرفیت‌های آمایشی توسعه و پیشرفت در منابع اول و استراتژیک مثل نفت، گاز و حوزه دریا تقویت کنیم.
وی استفاده کارآمد و دانش بنیان از آبراه‌ها را یک مقوله مهم و راهبردی دانست و افزود: باید تمام ظرفیت آبزی پروری در سواحل و کرانه‌ها را شناسایی و و برای بهره وری از آن با تمام توان ورود کنیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کانال سوئز عوارض ترانزیت نفتکش‌ها را افزایش می‌دهد

پ بهمن ۲۷ , ۱۴۰۱
به گزارش مرین‌پرس به نقل از رویترز؛   قرار است عوارض تردد تانکر‌های خالی نیز از کانال سوئز از ۵ درصد به ۱۵ درصد افزایش  یابد. بر اساس اطلاعیه صادره از سوی اداره کانال سوئز (SCA) این تغییررات از اول آوریل ۲۰۲۳ میلادی برای کشتی‌هایی که در هر دوجهت تردد […]