پرورش ماهی در قفس صیادان ساروی در آب‌های ساحلی خزر

طرح پرورش ماهی در قفس صیادان ساروی در شرکت تعاونی پره صیادی اسلامی در آب‌های ساحلی خزر اجرا شد.

به گزارش راد، مدیر کل شیلات مازندران افزود: در مدت یکماه گذشته با استقبال ۳۰۰‌ صیاد در قالب ۴ شرکت تعاونی صیادی پره در شهرستان جویبار وساری، تولید ماهی در قفس‌های دریایی دراستان مازندران آغاز شد.

کریم زاده طرح پرورش ماهی در قفس‌های دریایی را جهش و تحول مهمی در توسعه فعالیت‌های آبزی پروری در استان دانست و گفت: پرورش ماهی در قفس‌های دریایی ازجمله پروژه‌های مصوب اقتصاد مقاومتی و مورد حمایت دولت است و در همین راستا شیلات به سرمایه گذاران طرح پرورش ماهی درقفس‌های دریایی برای هرقفس تا سقف۲/۵ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار آنان قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: سه موضوع: طرح کمک به تکثیر طبیعی آبزیان دریائی، پرورش ماهیان خاویاری و نیز طرح پرورش ماهی در قفس‌های دریایی بارویکرد تولید محصول شیلاتی اقتصاد دریا محور سه برنامه توسعه‌ای شیلات استان است،

کریم زاده از شناسایی ۸۴ فرصت سرمایه گذاری شیلاتی دراستان مازندران خبرداد وگفت : ۶۰ فرصت آن در بخش پرورش ماهی در قفس‌های دریایی است امیدواریم صیادان پره با بهره گیری از تجارب صیدو صیادی در دریا و آشنایی خوب با محیط دریا، ماهیان با کیفیت و مطلوبی از این قفس‌ها تولید و به بازار عرضه نمایند که این طرح‌ها در کمک به درآمد جامعه صیادی و اقتصاد معیشتی آن‌ها بسیار موثر است.

مدیرکل شیلات مازندران درپایان تصریح کرد: ظرفیت هرقفس دریایی تولید ۳۰ الی ۵۰ تن ماهی است و پیش بینی می‌شود درسال جاری چنانچه تمامی شرایط امکانات فراهم باشد بتوانیم ۲۳ الی ۲۴ قفس رادر دریا ماهیدار نماییم که ۴۶۰ تن ماهی دراین زمینه تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

خشایار نوایی رئیس و مدیرعامل اتحادیه ماهیگیران پره استان هم بااعلام اینکه در سال آتی تعداد تعاونی صیادی پره متقاضی طرح پرورش ماهی در قفس‌های دریایی افزایش خواهد یافت خاطرنشان کرد: ۶ تعاونی پره صیادی مازندران آماده اجرای این طرح هستند که تا کنون ۴پره اجرا شده و مابقی هم در دست اجراست.

نوایی تشریح کرد: پرورش ماهی قزل‌آلا در قفس، زمانی که صید ماهی در دریا تعطیل می‌شود فرصت مناسبی برای کسب در آمد و عرضه ماهی در بازار مصرف است.

نوایی یادآور شد: زمان برداشت این ماهیان اواخر فصل بهار است و با راه‌اندازی این ۴تعاونی پیش بینی می‌شود بیش از ۲۰۰تن ماهی قزل الا برداشت شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رتبه ۲۲ ایران در صنعت آبزی پروری جهان

ی اسفند ۷ , ۱۴۰۱
سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: پرورش آبزیان در کشورمان به یک میلیون و ۲۵۶ هزار تُن رسیده است. رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: بر اساس آخرین آمار اعلام شده رتبه ایران میان سایر کشور‌های دنیا در زمینه تولید و پرورش آبزیان ۲۲ و در […]