همکاری ژاپن و دفتر عمران ملل متحد برای ساخت آب شیرین کن در ایران

نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران بیان کرد؛

نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران گفت: دفتر عمران ملل متحد (UNDP) تفاهم‌نامه و قراردادی با ژاپن برای اجرای طرح‌های مشترکی در خصوص ساخت آب شیرین کن و آب کشاورزی در ایران امضا کردند.

به گزارش راد،  “کلودیو پرویداس” که همراه سفیر ژاپن در ایران و هیات همراه به چابهار سفر کرده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تامین آب آشامیدنی و کشاورزی در استان خشک سیستان و بلوچستان از طریق آب شیرین کن و شیرین سازی از دریا و بهینه سازی آب کشاورزی از اهیمت زیادی برخوردار است و در این زمینه در حال برنامه‌ریزی هستیم.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان از استان‌های بزرگ ایران است که تامین آب پایدار به معیشت و توسعه این استان کمک می‌کند و هدف اصلی از این سفر بررسی وضعیت آب این منطقه است.

نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران ادامه داد: در این سفر از مناطق مختلف همچون نوار ساحلی، حاشیه شهر، بندر چابهار و نقاط جمعیتی این شهرستان بازدیدی خواهیم داشت تا از نزدیک از وضعیت آبرسانی مردم اطلاع پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح تامین آب برای ۵۰ هزار نفر از ساکنان چابهار با حضور سفیر ژاپن در ایران بررسی شد که امیدواریم بتوانیم این طرح را عملیاتی کنیم.

پرویداس اظهارکرد: همکاری خوبی با وزارت کشور ایران داریم و هدف اصلی ما در این سفر این است که نیازهای منطقه را شناسایی و بررسی کرده که چطور می‌توانیم موفقیت‌ها را بیشتر و مشکلات را در حوزه آب کم کنیم.

نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران به همراه سفیر ژاپن در ایران و فرماندار چابهار از ظرفیت‌های آب شیرین کن، حاشیه نشینی کمب، رمین، مرادآباد، تالاب صورتی، کوه‌های مریخی، نوار ساحلی، ظرفیت‌های بندر و منطقه آزاد چابهار بازدید و در نشست‌های مختلف مسائل و مشکلات حوزه آب این شهرستان را بررسی کردند.

سفیر ژاپن در ایران نیز با بیان اینکه چابهار شهری دریایی با قابلیت اتصال به نقاط مختلف دنیاست، گفت: فرصت‌های خوبی برای سرمایه گذاری و گردشگری در این نقطه از ایران وجود دارد.

«آیکاوا کازوتوشی» که همراه نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران و هیات همراه به چابهار سفر کرده است اظهارداشت: سه سازمان از سوی سازمان ملل متحد به منظور همکاری در بخش‌های آب، گمرک و بنادر راهی چابهار شده‌اند که امیدواریم دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد.

وی با تمجید از ظرفیت بالای گردشگری در چابهار، افزود: کوه‌های مریخی، تالاب صورتی و ظرفیت‌های متعدد نوار ساحلی از جمله جذابیت‌های مهم این منطقه به شمار می رود.

سفیر ژاپن در ایران ادامه داد: چابهار به نقاط مختلف جهان از طریق ارتباط دریایی متصل می‌شود که این فرصت خوبی هم برای گردشگری و هم برای سرمایه‌گذاری است.

کازوتوشی با اشاره به اینکه ما ژاپنی‌ها اینگونه مناطق که از نظر نوع غذاها و زندگی به ما نزدیک است را دوست داریم، تصریح کرد: زندگی مردم چابهار با توجه به سکونت در کنار دریا و استفاده از غذاهای دریایی شباهت‌هایی با نوع زندگی مردم ژاپن دارد و خلق و خو و آرامی آنها نیز مشابه مردم کشور ماست و من به این آداب و رسوم علاقه زیادی دارم.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

علل کاهش تقاضا و نرخ‌های حمل کانتینر

چ اسفند ۱۰ , ۱۴۰۱
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ «مایک واکت» تحلیلگر ارشد دریایی در حاشیۀ کنفرانس سالانه ۲۳JOC TPM که با حضور ده‌ها  فعال دریایی در لانگ‌بیچ  در حال برگزار‌ی است، طی گزارشی در سایت‌های دریایی به مباحث مطرح شده در کنفرانس به ویژه کاهش قیمت حمل کانتینر در یک‌سال گذشته پرداخته و […]