ظرفیت بندر بوشهر برای تردد دریایی ایران

ظرفیت بندر بوشهر برای تردد دریایی ایران - قطر بکارگیری شود

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مهرداد بذرپاش در آیین افتتاح بخش دریایی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر اظهارکرد: با هدف رونق گردشگری دریایی باید با توسعه تعاملات بین اللملی ظرفیت بنادر جنوبی کشور و بویژه بوشهر بیش از پیش در ترددهای دریایی بکارگیری شود.

وی بیان کرد: همچنین باید شرایطی فراهم شود تا مردم بتوانند در قالب طرح گردشگری دریایی داخلی در محدوده بنادر و جزایر جنوب کشور تردد دریایی داشته باشند.

بذرپاش عنوان کرد: پایانه بین المللی مسافربری دریایی نیز بیش از ۱۶ سال غیرفعال مانده که با توجه به احداث بخش تاسیسات دریایی با بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار باید همت مضاعف کرد تا تعمیر اساسی سالن آن به هفته دولت سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: استان بوشهر بخاطر موقعیت خاص و از حیث اینکه محل استقرار یکهزار و ۸۵۰ شناور از مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ شناور سنتی کشور است حجم قابل توجهی از ترددهای دریایی را دارا است.

بذرپارش در ارتباط با عملیاتی شدن طرح توسعه بندر گناوه اظهار کرد: این پروژه با ارزش بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال پروژه‌ای بسیار ارزشمند برای بندرنشینان گناوه است.

وی گفت: با توجه به حجم پروژه می‌توان از طرح توسعه گناوه به عنوان احداث بندری جدید نام برد.

بذرپاش ادامه داد: عملیاتی شدن طرح توسعه جامع کاری بسیار بزرگ و از لحاظ ظرفیت و ایمنی بسیار حائز اهمیت است.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ترانزیت خارجی بیش از یک میلیون تُن کالا از گمرکات خوزستان

ش اسفند ۱۳ , ۱۴۰۱
بهروز قره‌بیگی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا افزود: این میزان ترانزیت کالا با ثبت پنج هزار و ۳۵۰ فقره اظهارنامه در گمرکات خوزستان انجام شده است. وی گفت: بیشتر کالا‌های ترانزینی از کشور‌های آسیای میانه و روسیه به مقصد کشور‌های حوزه خلیج فارس، هندوستان و غرب آسیا بوده است. […]