هرمزگان پایتخت گردشگری دریایی در نوروز ۱۴۰۲

هرمزگان پایتخت گردشگری دریایی در نوروز ۱۴۰۲

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به برگزاری سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان هرمزگان با حضور استاندار گفت: در این جلسه به نکات بسیار مهمی در راستای ارائه خدمات بهتر به گردشگران نوروزی اشاره شد و اقدامات انجام شده توسط کمیته های مختلف ستاد مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان پایتخت گردشگری دریایی در ایام نوروز است، گفت: با همکاری اداره بنادر و دریانوردی استان اقدامات بسیار خوبی برای ارائه سفرهای دریایی ایمن در مسیرهای دریایی مختلف استان صورت گرفته است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه ایمنی شناورها مورد توجه جدی اداره بنادر و دریانوردی استان است، تصریح کرد: همین امر این اطمینان خاطر را برای سفرهای دریایی صد درصد ایمن در ایام نوروز ایجاد کرده است.

وی افزایش نظارت‌ها بر اماکن اقامتی فعال در جزایر و شهرستان های ساحلی که مقاصد اصلی مسافران نوروزی هستند را یکی ازمهمترین اقداماتی دانست که  به دستور استاندار هرمزگان در صدر امور ستاد خدمات سفر استان قرار دارد.

به گفته محسنی در این راستا نظارت مستمر بر اماکن و اقامتگاه ها در جزیره هرمز به‌محض دریافت دستور استاندار انجام و ظرف یک هفته ۵۲ واحد بوم‌گردی‌ و خانه‌های مسافر که بر آن‌ها نظارت وجود نداشت شناسایی و به آن‌ها مجوز موقت فعالیت تا پایان نوروز داده شد.

این مقام مسئول در استان هرمزگان گفت: همچنین نظارت بر اماکن اقامتی و بومگردی ها در سایر جزایر و شهرستان های استان انجام شده و این پروژ تا پایان نوروز ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: علاوه بر اماکن اقامتی، واحد‌های پذیرایی نیز از جهات مختلف به ویژه رعایت نظافت و بهداشت و نیز نرخ، مورد نظارت کامل قرار خواهند گرفت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان یادآور شد: برای هوشمندانه کردن خدمات، نرم‌افزار اطلاع‌رسانی گردشگر بانام ارگ تهیه‌شده که اغلب اطلاعات موردنیاز گردشگران در آن در دسترس عموم قرار می‌گیرد و امکان استفاده سایر ارگان ها نیز از این نرم افزار وجود خواهد داشت.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نخستین گام احداث مجتمع بندری مکران برداشته می‌شود

س اسفند ۱۶ , ۱۴۰۱
چهارشنبه, ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ گروه ترابران مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز عملیات عمق سنجی محدوده ساحلی کوه مبارک با هدف احداث بندر بزرگ شرق هرمزگان(مجتمع بندری مکران) خبر داد. به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، حسین‌ عباس‌نژاد اعلام کرد: «کار جمع‌آوری داده‌های […]