«اقتصاد دریامحور» دوباره نقل نشست‌ها شد

یکشنبه, ۲۱ اسفند ۱۴۰۱

از دیگر رسانه‌ها

سلسله نشست‌های تخصصی اقتصاد دریامحور آغاز شد و در نخستین مرحله انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، دفتر صنایع دریایی و ریلی وزارت صمت، موسسه رده‌بندی ایرانیان، انجمن صنعت بانکرینگ، انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری و به تازگی هم شرکت کشتیرانی پارس به این جمع پیوستند.

به گزارش پایگاه خبری ترابران به نقل از سی نیوز، نخستین نشست با موضوع کشتی و اقتصاد دریامحور با حضور دکتر شهراد کوکبی و مهندس حسن رضا صفری، مدیر عامل موسسه رده بندی ایرانیان عصر روز سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه در انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران  برگزار شد و دو کارشناس مذکور به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.

این شروعی است برای بررسی همه موضوع‌های مرتبط با اقتصاد دریا با حضور عموم کارشناسانی که دانش و تجربه لازم و تسلط بالایی به موضوع نشست‌ها دارند. باید گفته شود که سلسله نشست‌های تخصصی همان طور که از عناوینش پیداست، ادامه‌دار خواهد بود و با مشارکت فعالان حوزه دریا برگزار می‌شود. انجمن‌ها و فعالان دریایی می‌توانند در برگزاری این نشست‌ها اعلام همکاری کنند.

در حال حاضر، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، دفتر صنایع دریایی و ریلی وزارت صمت، موسسه رده بندی ایرانیان، انجمن صنعت بانکرینگ، انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری و به تازگی هم شرکت کشتیرانی پارس عبور به این جمع پیوسته است.

علاوه بر آن، انتخاب موضوع با هم‌اندیشی صورت می‌گیرد و پیشنهاد کارشناسان برای مشورت گروهی در اختیار حامیان نشست قرار می‌گیرد و در صورت تایید، به صورت رسمی اعلام می‌شود.

دومین نشست در موسسه رده‌بندی ایرانیان

همچنین نشست‌ها به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و بنا به درخواست هر کدام از حامیان، نشست در مکان مورد نظر آنها برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. در این زمینه، دومین نشست در سال آینده در موسسه رده‌بندی ایرانیان برگزار خواهد شد.

گفتنی است که نشست‌ها پذیرای تضارب آراست؛ بنابراین موافق و مخالف یک موضوع می‌تواند در کمال آرامش و صمیمیت به تضارب اندیشه پرداخته و نکات خود را مطرح کنند.

برگزاری دومین نشست در اواخر فروردین سال ۱۴۰۲ اعلام و برنامه به‌طور منظم تا پایان سال ادامه خواهد یافت.

سلسله نشست‌های تخصصی در حوزه دریا می‌تواند موجب هم‌اندیشی و تضارب اندیشه‌ها شود و آخرین اطلاعات فعالان و پژوهشگران را به جامعه ارائه دهد. همچنین اطلاعات دقیق و به روزی در اختیار تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران در مجلس و دولت قرار دهد و خوراک فکری علاقه‌مندان و دانشجویان و دانش‌‌پژوهان را در حد مناسبی ارائه کند.


منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فعال شدن ۶ مرکز جستجو و نجات دریایی در استان بوشهر

ی اسفند ۲۱ , ۱۴۰۱
حجت خسروی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر از افزایش سطح آمادگی برای امدادرسانی ویژه ایام نوروز در نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در این راستا مانور جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریایی ویژه طرح گردشگری عید نوروز در بوشهر اجرا شد. وی […]