بندر امام خمینی، بزرگ‌ترین بندر فله بار کشور

بندر امام خمینی، بزرگ‌ترین بندر فله بار کشور

به گزارش مانا، رئیس اداره کالا‌ی فله منطقه ویژه بندر امام خمینی گفت: در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲۴۱ فروند کشتی حامل کالای اساسی با تناژ ۱۵ میلیون تن وارد این بندر شده و عملیات تخلیه انجام شده است که از این میزان حدود ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن از طریق شبکه توزیع به مقاصد اصلی کشور ارسال شده است.

۲۲ دستگاه جرثقیل و مکنده غول پیکر کار تخلیه را در بندر امام خمینی انجام می‌دهند و برای اولین بار رکورد تخلیه کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی به ۸۱ هزار تومان رسیده است.

سرپرست معاونت بندری بنادر استان خوزستان نیز افزود: بیش از چهار و نیم میلیون تن ظرفیت نگهداری کالا‌های اساسی در بنادر استان وجود دارد و در حال حاضر بیش از دو میلیون تن انواع کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی موجود است.

گندم، جو، ذرت، برنج، روغن خوراکی، کنجاله و شکر محصولات موجود در بندر امام خمینی است و روزانه بیش از دو هزار کامیون کالا‌ها را از این بندر به سراسر کشور انتقال می‌دهد این بندر بزرگ و راهبردی ۱۳۳ اسکله فعال دارد و بیش از ۷۰ درصد کالا‌های اساسی از این بندر وارد کشور می‌شوند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پرداخت تسهیلات ویژه برای ساخت و تردد شناور‌های مسافربری

س فروردین ۸ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مجید علی نازی در نشست ستاد تسهیلات سفر استان بوشهر اظهار کرد: ارائه تسهیلات وجوه اداره شده برای ساخت شناور‌های مسافربری از جمله تسهیلات ویژه سازمان بنادر و دریانوردی است که در این طرح ۸۰ درصد تسهیلات مورد نیاز ساخت شناور با بهره صفر […]