رفع مسائل زیست محیطی اراضی قابل واگذاری پرورش میگوی هرمزگان

با حضور سرپرست شیلات هرمزگان، رئیس سازمان نظام مهندسی منابع طبیعی وکشاورزی، مدیرکل محیط زیست هرمزگان و جهادکشاورزی مسائل زیست محیطی اراضی قابل واگذاری پرورش میگوی هرمزگان مرتفع شد.

به گزارش راد، مسعود بارانی در این نشست حرکت در مسیر به بهره برداری رساندن اراضی پرورش میگو را مصداق بارز حرکت در مسیر تحقق شعار سال ۱۴۰۲” مهار تورم و رشد تولید» خواند و تصریح کرد: امید است با تعامل های بین دستگاهی به وجود آمده و حمایت های استانداری و سازمان شیلات ایران در سالجاری شاهد رشد در حوزه های شیلاتی به ویژه صیادی و آبزی پروری باشیم.

سرپرست شیلات هرمزگان افزود: در این جلسه وضعیت زیست محیطی مجتمع های پرورش میگوی گاراندهو و کرتان در شهرستان سیریک، لشتغان در شهرستان بندر خمیر و مجاور سایه خوش در شهرستان بندرلنگه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که خوشبختانه با حفظ اولویت‌ها و موراد محیط زیستی مسائل مذکور این اراضی مرتفع شد.

وی تصریح کرد: با به بهره برداری رسیدن این اراضی بالغ بر سه هزار و ۹۲۰ هکتار به سطح زیر کشت استان اضافه خواهد شد که این میزاان بالغ بر ۱۳ هزار تن به تولیدات میگوی پرورشی استان با اشتغال زایی بالغ بر هزار و ۶۵۰ نفر می افزاید.

بارانی با اشاره به اینکه در هرمزگان بالغ بر ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو شناسایی شده است، عنوان کرد: خوشبختانه از این میزان بالغ بر ۲۵ هزار هکتار واگذار شده است (۱۵ هزار هکتار در حال احداث و ۱۰ هزار هکتار در حال بهره برداری) و تاکنون برای بیش از سه هزار نفر اشتغال مستقیم و برای بیش از هفت هزار نفر نیز اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صادرات بیش از سه هزار تُن کالای غیرنفتی از گمرک بندر چوئبده

ش فروردین ۱۹ , ۱۴۰۲
  بهروز قره‌بیگی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این میزان صادرات در مقایسه با سال ماقبل آن از نظر وزنی ۱۸ درصد و از لحاظ ارزشی ۵۷ درصد رشد داشته است. وی گفت: دام زنده، آبزیان، پودر سنگ، مواد غذایی و تره بار مهمترین اقلام صادراتی از بندر تجاری […]