ممانعت از خروج سه فروند شناور صیادی حامل سوخت قاچاق

ممانعت از خروج سه فروند شناور صیادی حامل سوخت قاچاق

سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در جریان بازرسی از این شناورها، ۱۷ هزار و ۲۰۰ لیتر گازوییل که در مخازن آن‌ها جاسازی شده بود کشف و ضبط شد.

وی گفت: شناور‌های صیادی حامل سوخت قاچاق به یکی از پایگاه‌های دریابانی هدایت و سوخت مکشوفه نیز تحویل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران شد.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه افزود: قاچاقچیان قصد داشتند سوخت قاچاق را به دلالان سوخت در کشور‌های حوزه خلیج فارس بفروشند، ولی ناکام ماندند.

وی ادامه داد: شناور‌های توقیف شده به بهانه فعالیت تجاری و صیادی اقدام به سوخت گیری کرده و روانه دریا شده بودند، ولی مسیر خود را به محل فروش و تبادل سوخت منحرف کردند که با هوشیاری دریابانان خوزستان متوقف شدند.
سردار پاکباز افزود: در این ارتباط ۹ متهم به قاچاق سوخت بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند.

 وی ارزش سوخت مکشوفه قاچاق  را حدود پنج میلیارد ریال عنوان کرد.

استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر ساحل دریایی و آبراهی همواره در معرض قاچاق کالا و سوخت بوده است.

پارسال بیش از ۲.۵ میلیون لیتر گازوییل قبل از خروج از کشور در مناطق ساحلی خوزستان و آب‌های سرزمینی شمال غرب خلیج فارس کشف و توقیف شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی در بندر محمدعامری تنگستان

د اردیبهشت ۱۱ , ۱۴۰۲
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با احداث پروژه اسکله ۴۰۰ میلیارد ریالی در بندر محمدعامری تنگستان این بندر مهیای پذیرش کشتی‌های یکهزار تنی می‌شود. به گزارش راد،  محمد شکیبی نسب در بازدید از پروژه یاد شده اظهار کرد: پروژه احداث اسکله در مراحل پایانی قرار دارد.وی بیان کرد: […]
سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی در بندر محمدعامری تنگستان