حوضچه چندمنظوره جزیره خارگ از شناور‌های مغروقه پاکسازی شد

حوضچه چندمنظوره جزیره خارگ از شناور‌های مغروقه پاکسازی شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی‌نسب با اشاره به خارج کردن شناور‌های غرقی از کف دریا اظهار داشت: در راستای وظایف حاکمیتی این اداره کل برای ایمن‌سازی آبراه‌های استان در سالیان گذشته، نسبت به خارج سازی شناور‌های مغروقه و رها شده اقدام شده است.

وی بیان کرد: در همین راستا دو فروند شناور مغروق و رها شده در حوضچه جزیره خارگ به نام‌های یدک‌کش نوید و بارج آنیا که محدودیت‌های بسیاری برای تردد دریانوردان ایجاد کرده بود در کمترین زمان ممکن از محل این حوضچه خارج‌سازی شدند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: این دو شناور غرقی علاوه بر ناایمن کردن دریانوردی، مشکلات زیادی در بهره برداری از اسکله مروارید خارگ و همچنین مشکلات زیست محیطی خاص خود را در حوضچه ایجاد کرده بود.

شکیبی‌نسب بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام گرفته و تلاش نیرو‌های عملیاتی پروژه پاک‌سازی حوضچه جزیره خارگ در کمتر از یک ماه به اتمام رسید که در نوع خود بی‌سابقه به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: پاک‌سازی حوضچه‌ها و کانال‌های دسترسی بنادر استان بوشهر از اولویت‌های راهبردی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است که با انجام پایش‌های مستمر نسبت به شناسایی اولویت‌های محل اجرا پروژه پاک‌سازی اقدام می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش حجم مبادلات تجاری بنادر بوشهر با کشور‌های حاشیه خلیج فارس

ی اردیبهشت ۱۷ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، احمد محمدی زاده در نشست با سفیر نیکاراگوئه در ایران با بیان اینکه استان بوشهر دارای بیش از ۷۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در حاشیه خلیج فارس است اظهار داشت: استان بوشهر با پنج کشور حاشیه خلیج فارس همسایه است. وی بوشهر را قطب بزرگ […]