آغاز فعالیت خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل‌علی امارات به‌زودی

آغاز فعالیت خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل‌علی امارات به‌زودی

به گزارش مانا، «محمد شکیبی‌نسب» مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه موضوع راه‌اندازی خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل‌علی امارات در اواخر سال ۱۴۰۱ کلید زده شد، اظهار داشت: هماهنگی های لازم توسط مسئولان استانی و بخش خصوصی اعم از اتاق بازرگانی مدنظر قرار گرفت و توافق‌نامه با سرمایه‌گذار ایرانی به امضا رسید تا با تخفیفات خوب، شاهد صادرات کانتینر از بندر بوشهر به بندر جبل‌علی و نیز واردات کانتینر از بندر جبل‌علی به بندر بوشهر باشیم.

وی ادامه داد: همه تلاش خود را به کار خواهیم بست تا در نیمه نخست سال جاری، خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل‌علی راه اندازی و فعالیت‌ها در این زمینه آغاز شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه عمده صادرات از بندر بوشهر شامل آبزیان، مواد معدنی و مصالح ساختمانی، مصنوعات فلزی از تولیدکنندگان داخلی، میوه و تره بار است، عنوان کرد: راه‌اندازی خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل‌علی امارات موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت انتقال بار می‌شود و شاهد صادرات و واردات کالاهایی خواهیم بود که مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت است و مجوز لازم را دارد.

شکیبی‌نسب اضافه‌کرد: با مشارکت خط کانتینری و ترمینال اپراتور به صورت مشترک، شاهد ارائه تخفیفات هستیم تا فرایند جذب سرمایه‌گذار در حوزه واردات و صادرات تسهیل شود.

وی با تاکید بر اینکه به‌طور حتم راه‌اندازی خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل‌علی اتفاقی ارزشمند است، خاطرنشان‌کرد: بُعد مسافت حدود ۲۵۰ مایل دریایی است و با راه‌اندازی خط کانتینری مذکور، سرعت انتقال کالا افزایش می‌یابد و رونق بندری در بوشهر را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، با بیان اینکه در حال حاضر شاهد انتقال کالا از جبل‌علی به بندر شهیدرجایی و ترانشیپ کالا به بندر بوشهر هستیم، گفت: هم اکنون کالا در بندر شهیدرجایی تخلیه می‌شود و هزینه‌های نگهداری و انبارداری را به دنبال دارد و پس از آن مجدد بارگیری شده و به بندر بوشهر منتقل می‌شود.

وی خاطرنشان‌کرد: با راه‌اندازی خط منظم کانتینری بین بندر بوشهر و جبل‌علی، کالا مستقیم به بوشهر می‌رود و تخلیه می‌شود و به این ترتیب در کوتاه‌ترین زمان ممکن جابه‌جایی انجام می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پهلوگیری ناوگروه نیروی دریایی ارتش در بندر صلاله عمان

ی اردیبهشت ۲۴ , ۱۴۰۲
ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران پس از طی ۶۳ هزار کیلومتر مسیر دریایی در بندر صلاله عمان پهلوگیری کرد. این ناوگروه از ۲۹ شهریور سال ۱۴۰۱ به ماموریت دریانوردی دور کره زمین اعزام شده و هم اکنون در ۲۳۶ امین روز […]